Har du fått dubbla fakturor för maj månads avgift? Bortse från en av fakturorna och betala endast en avgift. →

Nu är vårt nya medlemssystem på plats

Nu är vårt nya medlemssystem på plats. Ett system som kommer ge oss verktyg att ge dig som medlem ännu bättre stöd och service i vardagen.

Du kommer få bättre service när du kontaktar oss, och vi kommer även att kunna skicka information som är mer och bättre anpassad till din yrkesroll än tidigare. Med det nya medlemssystemet kommer lite nyheter angående de val du kan göra kring dina uppgifter.

• Tillsammans med övriga uppgifter om din anställning, anger du yrkesroll, för vissa yrkesroller även ett primärt ämne (inriktning för skolledare), samt vilken skolform du arbetar inom. Vi har redan angivit dessa uppgifter åt dig, och därför är det viktigt att du kontrollerar att uppgifterna ser rätt ut, och ändrar om det behövs. Det gör du själv på Mina Sidor.
  • Skolform har vi angivit utifrån vad som var registrerat för din arbetsplats i vårt gamla medlemssystem. En arbetsplats kan inrymma flera skolformer, och därför är det viktigt att du talar om vilken skolform du huvudsakligen är verksam inom. Vi har också lagt till några nya skolformer, bland annat förskoleklass, grundsärskola och gymnasiesärskola.
  • För de yrkesroller där man kan välja primärt ämne, beror det på yrkesrollen vilka ämnen som går att välja mellan. Endast ett primärt ämne kan väljas. Om du har en sådan yrkesroll, har vi redan angivit ett ämne åt dig, baserat på SKR:s befattningsbeskrivningar. Om din tidigare befattningsbeskrivning innehöll fler ämnen, t ex både svenska och matematik, har vi gjort vårt bästa för att välja rätt primärt ämne åt dig. I de fall befattningsbeskrivningen innehöll idrott, har Idrott och hälsa valts som primärt ämne.
  • Skolledare har dessa inriktningar att välja mellan, endast en kan väljas:
    - Bitr. rektor
    - Kultur-/musikskolechef
    - Intendent, administrativ chef
    - Förvaltningschef, bitr. förvaltningschef
    - Rektor
    - Skolledare övrigt
    - Skolchef, bitr skolchef
    - Chef inom myndighet
    - Lärare med skolledaruppdrag
    Det är viktigt att du som skolledare väljer inriktning, så att vi vid speciella event, utbildningar, utskick med mera kan nå dig i din rätta funktion.
  • Karriärtjänst ses inte som en yrkesroll. Du som tidigare hade en karriärtjänstbefattning, t ex förstelärare eller lektor, har blivit tilldelad den yrkesroll som stämmer bäst överens med SKR:s befattningsbeskrivning. Gå in på Mina sidor och kontrollera att det blivit rätt.

Du kan uppdatera och administrera följande uppgifter helt själv om du loggar in på Mina sidor.

• Kontaktuppgifter
  • Adressuppgifter
  • Anställning (omfattning, arbetsplats, arbetsgivare, yrkesroll, ämne/inriktning och skolform)
  • Prenumerationer på tidningar

Klicka här för att läsa hur man gör!