VIKTIG INFORMATION OM FAKTUROR
Månadsfakturor och påminnelser har på grund av tekniska problem inte gått i väg i tid. Vi ber om ursäkt för det som hänt och gör allt vi kan för att rätta till felen.
Du behöver inte höra av dig till oss. Fakturan skickas så snart det är möjligt och förseningen kommer inte påverka ditt medlemskap eller din försäkring. Läs mer →

Medlemsförsäkringar

Du ska vara trygg om något skulle hända och därför erbjuder Lärarförsäkringar dig som är medlem ett grundläggande försäkringsskydd. Välkommen att höra av dig till dem för rådgivning och svar på dina försäkringsfrågor!

Gå med idag
– 3 månader kostnadsfritt!

Som ny medlem i Lärarförbundet får du automatiskt ett grundskydd av försäkringar. Försäkringarna är gratis de första tre månaderna, sedan väljer du om du vill fortsätta eller ej. Erbjudandet får du från Lärarförsäkringar som ägs av Lärarförbundet och drivs utan vinstintresse.

Grundskydd

I grundskyddet ingår olycksfallsförsäkring, livförsäkring och hemförsäkring. Är du under 42 år ingår även en sjukförsäkring. Dessutom får du kostnadsfri pensionsrådgivning.

Från och med 2020 kan du som har hemförsäkring få tre timmar juridisk rådgivning och hjälp med till exempel samboavtal eller testamente.

Försäkringarna är gratis de första tre månaderna. Det går också att komplettera grundskyddet efter behov.

Studerandemedlem

Som studerandemedlem får du möjligheten att teckna Lärarförsäkringars studerandeförsäkring som består av två delar:

• Studentförsäkring Leva, som är en kombinerad försäkring bestående av olycksfallsförsäkring, diagnosförsäkring, studieavbrottsförsäkring och livförsäkring. Alla nya studerandemedlemmar under 32 år ansluts automatiskt till Studentförsäkring Leva utan kostnad i 3 månader, därefter avslutas försäkringen automatiskt om du inte väljer att fortsätta.
  • Studentförsäkring Bo, som är en hemförsäkring inklusive drulleförsäkring och bättre reseskydd.

Information och frågor

Har du frågor? Se om du hittar svaret på din fråga nedan. Läs mer på Lärarförsäkringars hemsida eller ring Lärarförsäkringar på 0771-21 09 09. För att se dina försäkringar på webben krävs inloggning med BankID.

Svar på vanliga frågor

Vad innebär det att jag ansluts automatiskt till Lärarförsäkringar?

Du får ett bra grundskydd om något händer. Det är gratis i tre månader och om du inte vill ha det behöver du aktivt säga upp skyddet genom att kontakta Lärarförsäkringar.

Varför ger ni det här erbjudandet?

Vi vill att du ska ha ett skydd om något händer! När vi är många kan vi förhandla fram bra förmåner, och det här är ett exempel på det.

Vad kostar det?

De första tre månaderna är gratis, sedan betalar du en försäkringspremie. Vad det kostar kan du se på lärarförsäkringar.se.

Det finns ett avdrag på mitt lönebesked efter 3 månader som medlem, varför?

Eftersom det bara kostar 100 kronor att vara medlem hos oss det första året är det antagligen premien för din lärarförsäkring som börjat dras. Om du har frågor om det eller vill säga upp din försäkring är du välkommen att kontakta Lärarförsäkringar.

Hur gör jag om jag inte vill fortsätta med försäkringarna?

Då är du välkommen att kontakta Lärarförsäkringar på 0771-21 09 09. Försäkra dig först om att du har det skydd du behöver på annat håll.

Kommentarer:

Angelika
Angelika Van Lunssen

Det vore bra med en chatt här vid sidan om så man snabbt kan ställa en fråga. När jag ringde var det 14 i telefonkö!

• Skapad 2019-06-25 11:08