Medlemsförsäkringar

Lärarförsäkringar är din trygghet om något skulle hända och erbjuder dig som ny medlem ett grundläggande försäkringsskydd. Lärarförsäkringar har dessutom Sveriges nöjdaste kunder!

Som ny medlem i Lärarförbundet blir du erbjuden ett grundskydd av försäkringar. Försäkringarna är gratis de första tre månaderna. Erbjudandet får du från Lärarförsäkringar vars verksamhet är en del av din medlemsservice. Notera att om du är studerandemedlem blir du inte automatiskt ansluten till Lärarförsäkringars grundskydd, men kan när som helst kontakta Lärarförsäkringar och aktivera försäkringarna i ditt grundskydd.

Grundskydd
I grundskyddet ingår olycksfallsförsäkring, livförsäkring och hemförsäkring. Är du under 42 år ingår även en sjukförsäkring. Försäkringarna är gratis de första tre månaderna. Grundskyddet kan kompletteras efter behov.

Studerandemedlem
Som studerandemedlem i Lärarförbundet kan du teckna Lärarförsäkringars studerandeförsäkring. Försäkringen kan tecknas till och med 29 års ålder och är en kombinerad olycksfalls-, liv- och diagnosförsäkring som är både billig och enkel att teckna.

Du som är under 32 år kan även välja ett särskilt ungdomspaket som består av Lärarförsäkringars ordinarie olycksfalls-, sjuk- och livförsäkring i ett rabatterat paket. Ungdomspaketet ger ett mer omfattande skydd än studerandeförsäkringen. Som studerandemedlem får du även rabatt på Lärarförsäkringars hemförsäkring.

Information och frågor
Har du frågor se Lärarförsäkringars hemsida eller ring 0771-21 09 09. För att se dina försäkringar på webben krävs inloggning med BankID.

Sveriges mest nöjda kunder
Lärarförsäkringar har inte bara bra försäkringar, utan också Sveriges mest nöjda kunder. Enligt Brilliant Future, som mäter kundupplevelsen i olika branscher, har Lärarförsäkringar Sveriges mest nöjda kunder inom försäkringsbranschen 2018.