Lärarstudenter i fokus på SETT

I år sätter vi dig som lärarstudent lite extra i fokus under SETT-dagarna. Den 9-11 april bjuder vi in dig till vår mötesplats för frukost, inspirerande föreläsningar och workshop om att vara ny lärare. Våra experter finns också på plats för att svara på frågor om bland annat lön.

Missa inte tillfället att komma till SETT, Skandinaviens största konferens och mässa för lärare och skolledare inom området det innovativa och moderna lärandet. I år vill vi erbjuda dig som lärarstudent och medlem i Lärarförbundet något extra och bjuder därför in dig till vår mötesplats för frukost och inspirerande föreläsningar. Föreläsningarna har olika inriktningar de respektive dagarna, låt dig inspireras av Lärarförbundets utredare och grundskoleexpert Lisa Heino, Maria Glawe, speciallärare med inriktning språk-, läs och skrivutveckling och vinnare av Guldäpplet 2018 och Erika Kyrk Seger, utbildad lärare för tidigare åldrar och kulturpedagogisk handledare i förskola och skola.

Fråga våra experter och gå på workshop om att vara ny lärare

I vår mötesplats har du också möjligheten att träffa våra experter, för ”en-till-en-möten”, där de an svara på dina frågor och ge råd på tema lön, pension och arbetsmiljö. Under de tre dagarna erbjuder vi också informationsworkshopen, ”Ny som lärare”, där vi ger tips på vägen från student till arbetsliv och pratar om bland annat anställningsintervju, arbetsrätt, kollektivavtal och arbetsformer.

Begränsat antal platser

Anmäl dig till den dag som inspirerar dig allra mest, allt är kostnadsfritt.
Vi har ett begränsat antal platser – så se till att säkra din plats redan idag!

Schema och upplägg

Tisdag 9 april – Tema: Fritidshem, Grundskola och Gymnasieskola

• 09.00 – Möts i entrén - Elisabeth Holmberg och Nelly Johansson, från Lärarförbundet Students styrelse möter dig i entrén till SETT.
  • 09:10 – Vegetarisk frukost serveras och vi går gemensamt till Lärarförbundets mötesplats, monter C:41.
  • 09:30-10:05 – Inspirationssamtal med Lisa Heino, Lärarförbundets utredare och grundskoleexpert. Samtalsledare Linda Jerand.
  • 10:15-11:00 - Informationsworkshop ”Ny som Lärare” med David Våg, studerandeinformatör från Lärarförbundet Stockholm. Få tips på vägen från student till arbetsliv, med fokus på bland annat anställningsintervju, arbetsrätt, kollektivavtal och arbetsformer.
  • 11:00 - Möjlighet till en-till-en-möten med våra experter på temat – lönecoachning, pension, OSA-pepp, Rätt Kurs och försäkringar.

Onsdag 10 april – Tema: Fritidshem, Grundskola och Gymnasieskola

• 09.00 – Möts i entrén - Maria Guthke och Mooness Ebadi-Lindqvist, från Lärarförbundet Students styrelse möter dig i entrén till SETT.
  • 09:30-10:05 – Lärarstudentpodden sänder live och Linda Jerand intervjuar - Maria Glawe speciallärare och Lärarförbundet students ordförande Maria Guthke. Tema: ”Ledarskap och undervisning - saker jag hade velat veta när jag var lärarstudent”
  • 10:15-11:00 - Informationsworkshop ”Ny som Lärare” med Klara Frohm, Lärarförbundet Stockholm. Få tips på vägen från student till arbetsliv, med fokus på bland annat anställningsintervju, arbetsrätt, kollektivavtal och arbetsformer.

Torsdag 11 april – Tema: Förskola, Förskoleklass och Grundskola

• 09.00 – Möts i entrén - Maria Guthke och David Blank, från Lärarförbundet Students styrelse möter dig i entrén till SETT.
  • 09:30-10:05 – Föreläsning med Erika Kyrk Seger, utbildad lärare för tidigare åldrar och kulturpedagogisk handledare i förskola och skola.
  • 10:15-11:00 - Informationsworkshop ”Ny som Lärare” med Fredrik Kahn. Få tips på vägen från student till arbetsliv, med fokus på bland annat anställningsintervju, arbetsrätt, kollektivavtal och arbetsformer.