Lärarförsäkringar

Lärarförsäkringar erbjuder dig som ny medlem ett grundläggande försäkringsskydd. Försäkringarna är gratis de första tre månaderna.

Som ny medlem i Lärarförbundet blir du erbjuden ett grundskydd av försäkringar. Erbjudandet får du från Lärarförsäkringar vars verksamhet är en del av din medlemsservice. Erbjudandet gäller tyvärr inte studerandemedlemmar.

Grundskydd

I grundskyddet ingår olycksfallsförsäkring, livförsäkring och hemförsäkring. Är du under 42 år ingår även en sjukförsäkring. Försäkringarna är gratis de första tre månaderna. Grundskyddet kan kompletteras efter behov.

Studerandemedlem

Som studerandemedlem i Lärarförbundet kan du teckna Lärarförsäkringars studerandeförsäkring. Försäkringen som kan tecknas till och med 29 års ålder är en kombinerad olycksfalls-, liv- och diagnosförsäkring som är både billig och enkel att teckna.

Du som är under 32 år kan även välja ett särskilt ungdomspaket som består av Lärarförsäkringars ordinarie olycksfalls-, sjuk- och livförsäkring i ett rabatterat paket. Ungdomspaketet ger ett mer omfattande skydd än studerandeförsäkringen. Som studerandemedlem får du även rabatt på Lärarförsäkringars hemförsäkring.

Pensionsrådgivning

Lärarförsäkringar erbjuder Lärarförbundets medlemmar pensions- och sparanderådgivning. De kan guida dig genom pensionssystemet och de valmöjligheter som finns för dig som vill påverka din framtida pension.

När du närmar dig pension kan Lärarförsäkringar också hjälpa dig med hur du kan ta ut pensionen, hur den påverkas om du går i pension i förtid, arbetar deltid eller ytterligare ett par år.

Mer info och frågor?

Mer information om försäkringarna hittar du på Lärarförsäkringars webbplats.
På sidan Mina uppgifter hittar du en direktlänk som tar dig inloggad till Lärarförsäkringars webbplats.

Har du frågor når du Lärarförsäkringar på telefon 0771-21 09 09 eller e-post info@lararforsakringar.se.

Min Trygghet ger dig råd

Vill du ha samlad information om alla försäkringar du som medlem har rätt till? Då kan du använda webbplatsen mintrygghet.se.

Kommentarer:

Olga
Olga Lysova

Hej!
Det är svårt att logga in på Lärarförsäkringar. Går bra på att logga in på förbundets sidor. Vad gör jag för fel?
MVH Olga Lysova

• Skapad 2016-01-27 10:50
Tobias
Tobias Gustafsson
Svar till Olga Lysova

Hej Olga!
Inloggningen direkt på Lärarförsäkringars sida fungerar inte. Men om du går till Mina uppgifter på lararforbundet.se så hittar du där under dina försäkringsuppgifter en länk som tar dig inloggad till Lärarförsäkringar.

• Skapad 2016-02-04 09:17
Tobias

Om Tobias Gustafsson

Webbansvarig på Lärarförbundet.

Henrik
Henrik Isgren

Tvångsanslut mig inte tack.

• Skapad 2014-09-08 14:35