Lärarförbundets tidningar

En av dina förmåner som medlem i Lärarförbundet är tidningarna. Lärarnas tidning och Pedagogiska magasinet ingår i medlemskapet, liksom en ämnes- eller skolformstidning som du får till ett förmånligt pris.

Alla medlemmar i Lärarförbundet får Lärarnas tidning hem i brevlådan. Tidningen kommer ut med 15 nummer per år och är landets största yrkes- och nyhetstidning för lärare. Hösten 2009 blev tidningen utsedd till "Årets bästa facktidskrift" av Sveriges Tidskrifter, Sveriges största branschorganisation inom medievärlden.

Som medlem får du också Pedagogiska magasinet, en av Sveriges ledande pedagogiska tidskrifter. Den kommer ut med fyra nummer per år. Hösten 2015 blev tidningen utsedd till "årets tidskrift inom fackpress print" av Sveriges tidskrifter.

Ämnes- och skolformstidningar till bra pris!

I ditt medlemskap ingår Lärarnas tidning och Pedagogiska magasinet. Som medlem har du också automatiskt en prenumeration på en ämnestidning för 22 kr/månaden. Du kan även välja att prenumerera på ytterligare en eller flera ämnestidningar och då kostar det 22 kr/månad per tidning. För nya studerandemedlemmar är en ämnestidning gratis.

Tidningen Grundskolan

Över 60 000 av våra medlemmar fick under hösten 2018 sitt första nummer av Tidningen Grundskolan. Den ersätter de tidigare tidningarna Alfa, Origo, Uttryck, MiVida och Fritidspedagogik. Den nya tidningen bjuder på intressant och nyttig läsning för dig som arbetar grundskolan, och den ges ut i fem olika upplagor:

• för dig som är lärare i matematik, teknik och naturvetenskap
  • för dig som är lärare i svenska, SO-ämnen och språk
  • för dig som är lärare i skapande ämnen
  • för dig som är lärare i fritidshem
  • för dig som är lärare i flera ämnen, från förskoleklass till nian

Eftersom ämnestidning kostar 22 kronor i månaden så kommer du att se en avisering på din medlemsavi.

Tidningarnas webbplatser

Föredrar du digital läsning?

Du kan läsa Lärarnas tidning och Förskolan digitalt via en app. Den är tillgänglig i App Store för iOS-enheter och och i Google Play för Androidenheter.

Lärarnas tidnings app (Ios)

Lärarnas tidnings app (Android)

Förskolans app (Ios)

Förskolans app (Android)

Vill du prenumerera/avbeställa någon av våra tidningar?

Enklast sköter du detta genom att logga in på dina sidor lararforbundet.se/minsida

Läs mer om prenumerationer på Lärarförbundets tidningar

Taltidningar

Lärarnas tidning och Pedagogiska magasinet finns som taltidningar.

Lärarstudent?

Som studerandemedlem får du välja en prenumeration på en av Lärarförbundets tidningar gratis.

Kyrkomusiker?

Medlemmar som är kyrkomusiker har en egen tidning som ges ut av Kyrkomusikernas Riksförbund.