Lärarförbundets tidningar

Tidningen Grundskolans redaktion: Sebastian G Danielsson, Helena Ingvarsdotter, Björn Andersson, Maria Nöjd, Ellen Larsson, Karin Björkman och Erik Ignerus.

En av dina förmåner som medlem i Lärarförbundet är tidningarna. Lärarnas tidning och Pedagogiska magasinet ingår i medlemskapet, liksom en ämnes- eller skolformstidning som du får till ett förmånligt pris.

Alla medlemmar i Lärarförbundet får Lärarnas tidning hem i brevlådan. Tidningen kommer ut med 18 nummer per år och är landets största yrkes- och nyhetstidning för lärare. Hösten 2009 blev tidningen utsedd till "Årets bästa facktidskrift" av Sveriges Tidskrifter, Sveriges största branschorganisation inom medievärlden.

Som medlem får du också Pedagogiska magasinet, en av Sveriges ledande pedagogiska tidskrifter. Den kommer ut med fyra nummer per år. Hösten 2015 blev tidningen utsedd till "årets tidskrift inom fackpress print" av Sveriges tidsskrifter.

Ny tidning till hösten

Nu är redaktionen för nya Tidningen Grundskolan i full gång med arbetet. Den 25 september kommer första numret. Tidningen Grundskolan ersätter tidningarna Alfa, Origo, Uttryck, MiVida och Fritidspedagogik. Den nya tidningen kommer att vara fullspäckad med intressant och nyttig läsning för dig som arbetar grundskolan, och den ges ut i fem olika upplagor:

• för dig som är lärare i matematik, teknik och naturvetenskap
  • för dig som är lärare i svenska, SO-ämnen och språk
  • för dig som är lärare i skapande ämnen
  • för dig som är lärare i fritidshem
  • för dig som är lärare i flera ämnen, från förskoleklass till nian

Nu vill redaktionen (bilden) ha dina förslag på vad du vill läsa om! Varmt välkommen med tips, tankar och idéer till chefredaktör Länk helena.ingvarsdotter@lararforbundet.se

Har du haft en av tidningar som läggs ner så kommer du få en ny så det passar din inriktning. Eftersom ämnestidning kostar 22 kronor i månaden så kommer du att se en avisering på din medlemsavi på den gamla tidningen fram till den nya lanseras.

Ämnes- och skolformstidningar

I ditt medlemskap ingår Lärarnas tidning och Pedagogiska magasinet. Utöver dessa får du en ämnestidning för 22 kr/månaden. Du kan också välja att prenumerera på ytterligare en eller flera ämnestidningar och då kostar det 22 kr/månad per tidning. För nya studerandemedlemmar är en ämnestidning gratis.

Tidningarnas webbplatser

Vill du läsa artiklar från de gamla tidningarna?:

Föredrar du digital läsning?

Du kan läsa Lärarnas tidning och Förskolan digitalt via en app. Den är tillgänglig i App Store för iOS-enheter och laddas ner här:

Lärarnas tidnings app

Förskolans app

Vill du prenumerera på någon av våra tidningar?

Kontakta medlemsservice på lararforbundet.se/kontakt eller ring 0770-33 03 03.
Inte medlem? Mejla till larartidningar@pressdata.se eller ring 08-799 63 98.

Läs mer om prenumerationer på Lärarförbundets tidningar

Taltidningar

Lärarnas tidning och Pedagogiska magasinet finns som taltidningar.

Lärarstudent?

Som studerandemedlem får du välja en prenumeration på en av Lärarförbundets tidningar gratis.

Kyrkomusiker?

Medlemmar som är kyrkomusiker har en egen tidning som ges ut av Kyrkomusikernas Riksförbund.