Lärarförbundets tidningar

Lärarnas tidning ingår i din medlemsavgift och kommer ut 20 gånger per år.

En av dina förmåner som medlem i Lärarförbundet är tidningarna. Lärarnas Tidning och Pedagogiska Magasinet ingår i medlemskapet, liksom en ämnes- eller skolformstidning som du får till ett förmånligt pris.

Alla medlemmar i Lärarförbundet får Lärarnas tidning hem i brevlådan. Tidningen kommer ut med 20 nummer per år och är landets största yrkes- och nyhetstidning för lärare. Hösten 2009 blev tidningen utsedd till "Årets bästa facktidskrift" av Sveriges Tidskrifter, Sveriges största branschorganisation inom medievärlden.

Som medlem får du också Pedagogiska magasinet, en av Sveriges ledande pedagogiska tidskrifter. Den kommer ut med fyra nummer per år.

Ämnes- och skolformstidningar

I ditt medlemskap ingår Lärarnas tidning och Pedagogiska magasinet. Utöver dessa får du en ämnestidning för 21 kr/månaden. Du kan också välja att prenumerera på ytterligare en eller flera ämnestidningar och då kostar det 21 kr/månad per tidning. Studerandemedlem betalar 7 kr/månad.

Läs mer om förbundets tidningar på  lararnasnyheter.se.

Vill du prenumerera på någon av våra tidningar?
Kontakta medlemsservice på  kontakt@lararforbundet.se eller ring 0770-33 03 03.
Inte medlem? Mejla till prenumeration@larartidningar.se

Taltidningar

Lärarnas tidning och Pedagogiska magasinet finns som taltidningar.

Lärarstudent?

Som studerandemedlem har du också ett prenumerationserbjudande på Lärarförbundets tidningar. Du får en tidning hem för under halva ordinarie pris. Som student betalar du bara 84 kronor om året per tidning du väljer.

Kyrkomusiker?

Medlemmar som är kyrkomusiker har en egen tidning som ges ut av Kyrkomusikernas Riksförbund