Det är många som ringer till oss just nu och väntetiden kan ibland vara lång. Har du frågor om din faktura kan du läsa mer här. →

Lärarförbundets tidningar

En av dina förmåner som medlem i Lärarförbundet är tidningarna. Alla medlemmar i Lärarförbundet får från 14:e maj 2020 magasinet Läraren hem i brevlådan. Som medlem har du också automatiskt en prenumeration på en ämnestidning.

Gå med idag
– 3 månader kostnadsfritt!

Alla medlemmar i Lärarförbundet får från 14:e maj 2020 magasinet Läraren hem i brevlådan. Tidningen kommer ut med 10 nummer per år och är landets största yrkes- och nyhetsmagasin för lärare.

Som medlem har du också automatiskt en prenumeration på en ämnestidning för 22 kr/tidning, en kostnad som läggs på din månadsavgift. Om du inte vill ha din ämnestidning kan du enkelt avbeställa på Mina Sidor. Du kan även välja att prenumerera på ytterligare en eller flera ämnestidningar och då kostar det 22 kr/ tidning. För studerandemedlemmar är en valfri ämnestidning gratis.

Magasinet Läraren

Ett nyhetsmagasin med fokus på lärarnas viktigaste frågor. Namnet tydliggör att lärarkåren är en yrkeskår, oavsett om man är ämneslärare eller yrkeslärare, förskollärare eller lärare i fritidshem, lärare i praktiska eller estetiska ämnen, eller om man i dag arbetar som rektor. Det här blir sjunde gången som man skruvar på namnet sedan starten 1881, då som Sveriges Läraretidning.

Forskning: En 24-sidig vetenskapssektion med fokus på lärarnära forskning och beprövad erfarenhet ingår i magasinet fyra gånger per år.

Nio olika ämnesmagasin

Förskolan, fokus på kompetensutveckling för lärare inom förskolepdagogik.

Specialpedagogik, bevakar det specialpedagogiska området.

Chef & Ledarskap, yrkestidning för chefer och ledare inom skola och utbildning.

Fritidspedagogik, för dig som är lärare i fritidshem.

Yrkesläraren, med fokus för dig som gymnasielärare i yrkesprogrammen.

Ämnesläraren, utkommer med tre egna titlar och går till olika grupper av ämneslärare.

Grundskolläraren, för dig som är lärare och arbetar med de yngre eleverna.

Tidningarnas webbplats

Välkommen till Läraren.se , här samlas alla tidningar på en och samma sida. Med några enkla knapptryck kan du göra sidan personifierad och du kommer då nås av de nyheter som är viktigast för dig!

Vill du prenumerera/avbeställa någon av våra tidningar?

Som medlem kan du hantera dina tidningar genom att logga in på dina sidor: lararforbundet.se/minsida

Inte medlem men vill prenumerera på våra tidningar?

Kontakta:
Lärarförbundet/MYM Publishing AB
832 23 Frösön

Lärarstudent?

Som studerandemedlem får du välja en prenumeration på en av Lärarförbundets tidningar gratis.

Kyrkomusiker?

Medlemmar som är kyrkomusiker har en egen tidning som ges ut av Kyrkomusikernas Riksförbund.

Annonsör

Här finner du som annonsör hela vårt utbud av tidningar där annonsering är möjligt.