Lärarförbundets tidningar

Lärarnas tidning ingår i din medlemsavgift och kommer ut 18 gånger per år.

En av dina förmåner som medlem i Lärarförbundet är tidningarna. Lärarnas tidning och Pedagogiska magasinet ingår i medlemskapet, liksom en ämnes- eller skolformstidning som du får till ett förmånligt pris.

Alla medlemmar i Lärarförbundet får Lärarnas tidning hem i brevlådan. Tidningen kommer ut med 18 nummer per år och är landets största yrkes- och nyhetstidning för lärare. Hösten 2009 blev tidningen utsedd till "Årets bästa facktidskrift" av Sveriges Tidskrifter, Sveriges största branschorganisation inom medievärlden.

Som medlem får du också Pedagogiska magasinet, en av Sveriges ledande pedagogiska tidskrifter. Den kommer ut med fyra nummer per år. Hösten 2015 blev tidningen utsedd till "årets tidskrift inom fackpress print" av Sveriges tidsskrifter.

Ämnes- och skolformstidningar

I ditt medlemskap ingår Lärarnas tidning och Pedagogiska magasinet. Utöver dessa får du en ämnestidning för 22 kr/månaden. Du kan också välja att prenumerera på ytterligare en eller flera ämnestidningar och då kostar det 22 kr/månad per tidning. För nya studerandemedlemmar är en ämnestidning gratis.

Läs mer om förbundets tidningar på lararnasnyheter.se.

Vill du prenumerera på någon av våra tidningar?
Kontakta medlemsservice på lararforbundet.se/kontakt eller ring 0770-33 03 03.
Inte medlem? Mejla till larartidningar@pressdata.se eller ring 08-799 63 98.

Läs mer om prenumerationer på Lärarförbundets tidningar

Taltidningar

Lärarnas tidning och Pedagogiska magasinet finns som taltidningar.

Lärarstudent?

Som studerandemedlem får du välja en prenumeration på en av Lärarförbundets tidningar gratis.

Kyrkomusiker?

Medlemmar som är kyrkomusiker har en egen tidning som ges ut av Kyrkomusikernas Riksförbund.