Lärarförbundet i sociala medier

Välkommen att följa, diskutera eller ta del av allt vi gör i olika sociala medier. Vi finns på Facebook, Twitter, YouTube, Instagram och på Lärarkanalen.

Följ oss på Facebook, där vi är ett av de största fackförbunden i Sverige. Här får du snabba skolnyheter, diskussioner och utbyte med andra lärare och personer som är intresserade av våra frågor.

På Facebook finns även Lärarförbundet Student och Lärarförbundet Skolledare utöver många lokala avdelningar.

Twitter är vår snabbaste kanal. Inte minst under stora mässor och konferenser. Häng med i diskussionen! Följ också Twitterkontot för Lärarförbundets ordförande Johanna Jaara Åstrand, Lärarförbundet Student och Lärarförbundet Skolledare.

Lärarkanalen

Lärarförbundets egen playkanal Lärarkanalen är tv-kanalen för dig som är lärare. Här hittar du hittar du nyhetsinslag om aktuella händelser, föreläsningar, kampanjfilmer och studiosamtal där vi fördjupar oss kring ett ämne.

Lärarförbundet är Sveriges största fackförbund på Instagram - du hittar du oss som Lararforbundet. Vi samlar bilder av och med lärare och vill skänka positiva budskap från läraryrkets vardag. Även Lärarförbundets ordförande Johanna Jaara Åstrand är mycket aktiv på Instagram, liksom Lärarförbundet Student.

En del av våra filmer kopplade till olika kampanjer finns också på YouTube.

Snapchat

Lärarförbundets finns även på Snapchat, där vi snapar från mässor och evenemang. Följ oss för att få direkt rapport och "behind the scenes"-bilder och filmer. Sök på användarnamn: lararforbundet

Allmän information

Vi på Lärarförbundet förbehåller oss rätten att radera inlägg, kommentarer, länkar och publikationer som enligt vår bedömning är kränkande, stötande, syftar till marknadsföring av annan verksamhet, innebär marknadsmässig misskreditering, upphovsrättsintrång, brottslig verksamhet eller liknande. Vi förbehåller oss också rätten att stänga av följare och rapportera vidare till respektive kanal. Om du lägger märke till sådana uppgifter som beskrivits ovan välkomnas du att meddela oss det omgående.

Det är inte tillåtet att dela känslig information om annan när du publicerar frågor och kommentarer på vår sida. Känslig information kan vara sådant som facktillhörighet, sexuell läggning, religion m.m. Vi rekommenderar även att du använder dig av taggnings-funktionen om du vill göra vänner eller bekanta uppmärksamma på våra inlägg, på så sätt informerar du dem om att deras namn finns på vår sida.

Du är varmt välkommen att höra av dig till oss om du finner att något material på vår sida strider mot lag eller som du av andra skäl önskar bli borttaget.

Vänligen var uppmärksam på att allt innehåll och inlägg måste följa:
Facebooks användarvillkor och Facebook´s Private Policy