Lärarförbundet i sociala medier

Välkommen att följa, diskutera eller ta del av allt vi gör i olika sociala medier. Vi finns på Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn och på Lärarkanalen.

Följ oss på Facebook, där vi är ett av de största fackförbunden i Sverige. Här får du snabba skolnyheter, diskussioner och utbyte med andra lärare och personer som är intresserade av våra frågor.

På Facebook finns även Lärarförbundet Student och Lärarförbundet Skolledare utöver många lokala avdelningar.

Twitter är vår snabbaste kanal. Inte minst under stora mässor och konferenser. Häng med i diskussionen! Följ också Twitterkontot för Lärarförbundets ordförande Johanna Jaara Åstrand, Lärarförbundet Student och Lärarförbundet Skolledare.

Lärarkanalen

Lärarförbundets egen playkanal Lärarkanalen är tv-kanalen för dig som är lärare. Här hittar du hittar du nyhetsinslag om aktuella händelser, föreläsningar, kampanjfilmer och studiosamtal där vi fördjupar oss kring ett ämne.

Lärarförbundet är Sveriges största fackförbund på Instagram - du hittar du oss som Lararforbundet. Vi samlar bilder av och med lärare och vill skänka positiva budskap från läraryrkets vardag. Även Lärarförbundets ordförande Johanna Jaara Åstrand är mycket aktiv på Instagram, liksom Lärarförbundet Student.

LinkedIn där vi publicerar vi nyheter kring proffessionen och karriärval. Här lägger vi också ut lediga jobb på Lärarförbundet. På LinkedIn finns även Lärarförbundet Skolledare.

En del av våra filmer kopplade till olika kampanjer finns också på YouTube.

Riktlinjer för användare

Lärarförbundet uppmuntrar till diskussion i våra sociala kanaler. Vi vill att olika uppfattningar och åsikter ska få komma till uttryck, men accepterar inte inlägg som är stötande eller som kränker andra användare.

Vi ber dig därför att undvika formuleringar som kan vara provocerande, förolämpande eller kränkande. Visa alltid respekt för andra användare och för våra gemensamma grundläggande principer. Lärarförbundet säger nej till rasism, främlingsfientlighet, härskartekniker och diskriminering på grund av religion, etnisk tillhörighet, kön och sexuell läggning. Inlägg som inte följer våra riktlinjer kan komma att tas bort eller döljas utan förvarning.

Det är inte tillåtet att dela känslig information om annan när du publicerar frågor och kommentarer på vår sida. Vi rekommenderar även att du använder dig av taggnings-funktionen om du vill göra vänner eller bekanta uppmärksamma på våra inlägg, på så sätt informerar du dem om att deras namn finns på vår sida.