Lägg till webbplatsen på din hemskärm

​Genom att lägga Lärarförbundet.se på din mobil eller surfplattas hemskärm får du snabb och enkel tillgång till vår webbplats.

Lärarförbundet.se är byggd i så kallad responsive design. Det innebär att utseendet anpassar sig beroende på vilken enhet du surfar ifrån. Den ser lika snygg ut i mobilen, surfplattan eller på datorn och du får samma nyheter på alla plattformar.

Vill du få "app-känsla"? Det är enkelt skapa en genväg på din enhets hemskärm. Gör så här:

android

På Androidenheter

(funktionen kan se lite olika ut på Androidenheter. Här beskrivs utifrån funktionen när webbläsaren Chrome används)

1. Öppna din webbläsare. Skriv in adressen lararforbundet.se

2. Klicka på de tre punkterna.

3. Välj lägg till på startskärmen.

4. Nu har du en genväg direkt till Lärarförbundets webbplats på din hemskärm

ios 2

IOS (Iphone/ipad)

1. Öppna Safari. Skriv in adressen lararforbundet.se

2. Tryck på den lilla rutan med en pil i, längst ner i mitten på skärmen. Välj "Lägg till på hemskärmen".

3. Nu har du en genväg direkt till Lärarförbundets webbplats på din hemskärm

Kommentarer:

Ulrika
Ulrika Wallentin

Hej Jag hittar inte appen. Var kan jag hitta den? sökt i App Store.
Med vänlig hälsning Ulrika.wallentin@molndal.se

• Skapad 2017-08-07 10:44
Anonym
Svar till Ulrika Wallentin

IOS (Iphone/ipad)
Öppna Safari. Skriv in adressen lararforbundet.se
Nu har du en genväg direkt till Lärarförbundets webbplats på din hemskärm.

• Skapad 2017-08-29 13:06
Marita
Marita Karlström Andersson
Svar till Anonym

Kan det se olika ut beroende på vilken IPad man har? Jag har nämligen inte någon liten ruta med en pil i mitten eller kan inte hitta den...

• Skapad 2017-09-04 14:42
Marita

Om Marita Karlström Andersson

Marita Karlström-Andersson
Jag bor i Dingtuna utanför Västerås, men arbetar i Sala.
Jag är legitimerad lärare i svenska åk 4-9 och i svenska som andraspråk för åk. 4-9, gymnasiet och SFI.
Jag är skyddsombud på skolan och arbetar 50% som ordförande och huvudskyddsombud i Sala lokalavdelning, samt 50% som Svenska som andraspråkslärare/samordnare för förberedelseklasserna och SvA-lärarna på Ekebyskolan, vilken är en högstadieskola i Sala. Det jag brinner för att jobba med är helheten i fackförbundet med kopplingen mellan centralt, regionalt och lokalt, samt för att driva frågor som förbättrar arbetsmiljön för våra medlemmar. Jag brinner även för våra nyanlända och att jobba med flerspråkighet och mångkultur och att hela tiden jobba för att utveckla arbetet kring mottagande, introduktion och etablering i den svenska skolan för våra nyanlända.

Johan Tufvesson
Svar till Marita Karlström Andersson

Hej
Om det är en surfplatta av annat märke än Apple, t ex Samsung, så är det beskrivningen ovan för Android som visar hur man gör.

• Skapad 2017-09-04 14:48

Om Johan Tufvesson

Kommunikatör på Lärarförbundets kommunikationsenhet. Jobbar huvudsakligen med lararforbundet.se, lararkanalen.se och digitala nyhetsbrev.

Johan Tufvesson
Svar till Ulrika Wallentin

Hej. Vi har ingen app tillgänglig. Texten ovan beskriver hur man lägger till en ikon på hemskärmen för att lättare kunna hitta till sidan.

• Skapad 2017-08-29 13:11

Om Johan Tufvesson