VIKTIG INFORMATION OM FAKTUROR
Månadsfakturor och påminnelser har på grund av tekniska problem inte gått i väg i tid. Vi ber om ursäkt för det som hänt och gör allt vi kan för att rätta till felen.
Du behöver inte höra av dig till oss. Fakturan skickas så snart det är möjligt och förseningen kommer inte påverka ditt medlemskap eller din försäkring. Läs mer →

Korrigerad rankning klar efter SCB-blunder - Vellinge fortsatt etta i Bästa skolkommun 2016

I slutet av förra veckan meddelade Statistiska Centralbyrån, SCB, att de levererat fel statistik som underlag till kriterium 13 i Lärarförbundets rankning Bästa skolkommun 2016. Nu finns en korrigerad lista.

Det är till kriterium 13 som SCB levererat fel data. Detta kriterium väger endast en femtondel av den totala rankningen. Den korrigerade listan har därför generellt små förändringar. Av landets 290 kommuner har 174 förflyttats fem eller färre steg i rankningen, varav 107 har rört sig två eller färre steg.

Vellinge är fortsatt etta i rankningen. Vadstena kliver uppåt och får dela tredjeplatsen på rankningen med Båstad. Herrljunga får dela placeringen bäst i länet med Mariestad.

Du kan även se hela rankningen, uppdelad i hela riket eller i alla län, i bifogade pdf-filer.