Under juni månad hade vi tyvärr vissa tekniska problem med våra fakturor. Har du frågor? Läs mer här. →

Johanna deltar i klimatstafett genom norra Europa

Den 13 november springer Johanna Jaara Åstrand en delsträcka genom centrala Örnsköldsvik och deltar i klimatstafetten Run for Your Life. Vi lärare har ett viktigt uppdrag att föra kunskapen om vår miljö vidare till nästkommande generation. Vi lärare ligger alltid steget före!

Klimatfrågan berör oss alla.

Vi lärare pratar om miljön i skolans undervisning varje dag och möter barn och elevers frågor och tankar om hur vi kan skapa en bättre morgondag. Vi är nyckelspelare i att lära våra barn och ungdomar om hur vi tar hand om planeten, då är det viktigt att vi också visar att vi engagerar oss.

Lärarförbundets ordförande springer för klimatet

Därför springer Johanna Jaara Åstrand, ordförande i Lärarförbundet en delsträcka i klimatstafetten Run for your Life som anordnas av Riksteatern.

Springer genom centrala Ö-vik

Run for your life är ett stafettlopp genom norra Europa för att uppmana till klimaträttvisa och en hållbar framtid. Ensam kan du inte springa till Paris, däremot kan vi göra det tillsammans. Vi utgår från den arktiska regionen och slutar i Paris på klimatkonferensen COP21. Johanna springer en delsträcka genom centrala Örnsköldsvik den 13 november kl 08.04.

Även barn från Fjällbjörkens förskola i Kiruna kommer vara med och springa en av sträckorna i Run For Your Life.

- Vi måste ta hand om jorden. Skräpar vi ner och smutsar vi ner den kommer den att bli sjuk och mår dåligt. Om jorden mår dåligt går den sönder.
skriver barnen tillsammans med sina förskollärare på Run for Your Lifes facebooksida.

Uppmanar fler att vara med

- Jag tycker du också ska anta utmaningen! Ut och spring för en bättre miljö. Säger Johanna Jaara Åstrand och hoppas att fler ska vara med och ta över stafettpinnen. Här kan du se var det behövs fler folk.

Vi lärare måste alltid vara steget före!

Kommentarer:

Eva-Stina
Eva-Stina Grönvall

Bra där! Säger en som har behörighet i Biologi d.v.s. en fritidspedagog/lärare i fritidshem :-)

• Skapad 2015-11-04 12:56
Eva-Stina

Om Eva-Stina Grönvall

Jag har ett förtroendeuppdrag i Göteborgs lokalavdelning som områdesombud och huvudskyddsombud inom ett av grundskolans områden. Mitt fackliga hjärta brinner för arbetsmiljöfrågorna, men också för de frågor som handlar om att stärka professionen, och att få utvecklas i sitt yrke.