Hur gör jag för att byta fackförbund till Lärarförbundet?

När du vill gå över från ett annat fackförbund till Lärarförbundet, då behöver du kontakta det fackförbundet och avsluta det medlemskapet.

Undvik att det blir glapp mellan dina medlemskap i fackförbund. Fråga ditt nuvarande fackförbund hur lång uppsägningstid du har och när sista dag är för det medlemskapet. Byter du fackförbund utan avbrott kan du nämligen tillgodoräkna dig medlemstiden för inkomstförsäkringen. Förutsättningen är också att ditt gamla fackförbund har en sådan likvärdig inkomstförsäkring.

Ansök om medlemskap hos Lärarförbundet. Du kan bli medlem samma dag som du ansöker. Medlemskapet är kostnadsfritt de tre första månaderna i Lärarförbundet.

Hör av dig till Lärarnas a-kassa så hjälper de till att överföra medlemskapet till dem från din tidigare a-kassa. 0770 33 00 10.

Har du några frågor, kontakta Lärarförbundet Kontakt på telefonnummer 0770-33 03 03.