Det är många som ringer till oss just nu och väntetiden kan ibland vara lång. Har du frågor om din faktura kan du läsa mer här. →

Här är vinnarna av Trevor Dolans stipendium 2016

Årets Trevor Dolans stipendium tilldelas i år tre pristagare: Michael Andersson, Johan Eriksson och Janna Schéele (som inte kunde medverka och vars pris togs emot av Mikael Åsberg).

Utvecklingsledaren Janna Schéele, musikläraren Michael Andersson och försteläraren Johan Eriksson tilldelas alla tre Trevor Dolans stipendium. Priset delades ut på SETT-dagarna 2016.

Att vara punk i skolvärlden är ett av flera kriterier för att få Trevor Dolan-stipendiet. Det instiftades 2014 för att hylla skolforskaren Trevor Dolans minne. Han var en stark röst i utbildningsvärlden när han avled 2013.

För att hans röst inte ska tystna delas stipendiet på 10 000 kronor ut varje år till en lärare, förskollärare, fritidspedagog eller skolledare (rektor eller förskolechef) som bland annat har modet att ta ställning för varje elev eller barn och som har en orubbad övertygelse om varje elevs förmåga att lära sig.

Årets vinnare är utvecklingsledaren Janna Schéele, musikläraren Michael Andersson och försteläraren Johan Eriksson tilldelas alla tre Trevor Dolans stipendium. Det tog emot priset på SETT-dagarna på Kistamässan den 26 april.

Med en orubbad övertygelse om varje elevs förmåga att lära och lärarens avgörande inverkan på en elevs nutid och framtid.

Juryns motivering.