Här är alla namnen - valberedningens förslag till förbundsråd

Nu är valberedningens förslag till förbundsrådet färdigt.

Nu har Lärarförbundets alla lokala kretsars valberedningar tagit fram förslag på vilka de tror kommer att representera kretsarna bäst i förbundsrådet.

Förbundsrådet är Lärarförbundets förbundsstyrelses rådgivande organ i frågor av större principiell betydelse. Val till förbundsrådet sker på avdelningarnas årsmöten och ombudet väljs för ett år. Under två månader har medlemmarna fått nominera de personer som de tycker passar bäst i Förbundsrådet. Därefter har det varit de lokala valberedningarnas tur.

Du hittar listan på valberedningens förslag till förbundsrådet här! Du klickar på fliken "alla nominerade" och därefter på "valberedningens förslag".

Vad händer nu?

Nu när valberedningarnas förslag är presenterade så är det du som medlem som väljer representanter på ditt årsmöte i början av nästa år.

Viktiga datum

• 15 mars är sista dag för avdelningarnas årsmöte då valet sker