Häng med oss i sociala medier

Ta del av allt vi gör i din favoritkanal. Vi finns på Facebook, Twitter, YouTube, Instagram och på Lärarkanalen.

Här följer du oss:

Följ oss Facebook, där vi är ett av de största fackförbunden i Sverige. Här får du snabba skolnyheter, skoldiskussioner och utbyte med andra lärare och personer som är intresserade av våra frågor.

Kommentera gärna våra delningar eller lägg upp egna länkar på vår "vägg" på Facebooksidan. Kom ihåg att använda en god ton, respektera andras åsikter och vara konstruktiv när du diskuterar med andra på vår Facebooksida.

På Facebook finns även Lärarförbundet Student och Lärarförbundet Skolledare.

Twitter är vår snabbaste kanal. inte minst under stora mässor och konferenser. Häng med i diskussionen! Följ också Twitterkontot för Lärarförbundets ordförande Johanna Jaara Åstrand, Lärarförbundet Student och Lärarförbundet Skolledare.

Lärarkanalen

Lärarförbundets egen playkanal Lärarkanalen är tv-kanalen för dig som är lärare. Här hittar du hittar du nyhetsinslag om aktuella händelser, föreläsningar, kampanjfilmer och studiosamtal där vi fördjupar oss kring ett ämne.

Lärarförbundet är Sveriges största fackförbund på Instagram - du hittar du oss som Lararforbundet. Vi samlar bilder av och med lärare och vill skänka positiva budskap från läraryrkets vardag. Det är fantastiskt att vara lärare! Även Lärarförbundets ordförande Johanna Jaara Åstrand är mycket aktiv på Instagram, liksom Lärarförbudnet Student.

En del av våra filmer, kopplade till olika kampanjer, finns också på YouTube.

SlideShare

Slideshare kan du hitta presentationer i olika frågor.

Snapchat

Lärarförbundets nyaste kanal är Snapchat, där vi snapar från mässor och evenemang. Följ oss för att få direkt rapport och "behind the scenes"-bilder och filmer. Sök på användarnamn: lararforbundet