Gratis medlemstidningar för dig som är lärarstudent

Som studerandemedlem får du välja en gratis ämnestidning under hela studietiden.

Vill du som läser till lärare få koll på det aktuella politiska läget med frågor som rör skolan och läraryrket? Du som är studerandemedlem i Lärarförbundet får automatiskt en gratis prenumeration på en ämnes- och skolformstidning samt Lärarnas tidning och Pedagogiska magasinet från Lärarförbundet.

Lärarförbundets tidningar hjälper dig att få koll på det aktuella politiska läget och på andra frågor som rör skolan och lärare. Utöver Lärarnas tidning och Pedagogiska magasinet får du som är lärarstudent en valfri ämnes- och skolformstidning helt gratis under hela din studietid.

Så här startar du din prenumeration

Som ny studerandemedlem i Lärarförbundet får du automatiskt en gratis prenumeration på en ämnes- och skolformstidning. Vilken tidning du får beror på vilken inriktning du har på din lärarutbildning. Har du inte fått någon tidning, är du välkommen att kontakta oss via formulär (du behöver vara inloggad) och skriva i meddelanderutan vilken tidning du önskar.

Om du senare vill avsluta din prenumeration måste du själv höra av dig till Lärarförbundet genom att fylla i likt ovan.

Inte medlem än?

Det är gratis att vara medlem i Lärarförbundet som student. Första året du börjar jobba kostar det bara 100 kronor i medlemskap. Inte medlem? Ta chansen nu.