Grafisk manual - Mallar - Böcker - Trycksaker - Profilprodukter

I Lärarförbundets grafiska manual finns alla riktlinjer och information du behöver, så att vi tillsammans ger en samstämmig, tydlig och attraktiv bild av Lärarförbundet, i överensstämmelse med kongressens beslut 2018.

Gå till Lärarförbundets grafiska manual!

Mallar för lokal anpassning av material

De webbdynamiska mallarna är enbart tillgängliga för förtroendevalda och anställda inom Lärarförbundet, och kräver att du loggar in med Lärarförbundets mejladresser. Här kan man anpassa informationsblad, affischer, flyers och delningsbilder för sociala medier med eget textinnehåll och den egna avdelningens logotyp.

Använd de webbdynamiska mallarna!

Lärarförbundets webbshop

I Lärarförbundets webbshop hittar du profiprodukter, skrifter, böcker och material till våra kampanjer. Här finns till exempel affischer, flygblad och Lärarförbundets kalender. Kom ihåg att logga in när du ska beställa - då är det billigare!

Lärarförbundets PDF-katalog

De flesta av Lärarförbundets trycksaker finns som pdf:er, som du kan ladda ned utan kostnad. I Lärarförbundets PDF-katalog kan du ladda ned filer utan att behöva vara inloggad.

Gå till Lärarförbundets PDF-katalog!

Lärarförbundets studentkalender

För dig som är lärarstudent och vill ha en studentkalender - vänd dig till närmaste studerandeinformatör.

Kontakta närmaste studerandeinformatör!

Böcker från Lärarförlaget

Lärarförlaget ägs av Lärarförbundet och ger ut böcker för kompetensutveckling och inspiration inom områdena skola, förskola, lärarfortbildning och pedagogik. Några av böckerna är skrivna av yrkesverksamma lärare och förskollärare som delar med sig av sina erfarenheter. En del är framtagna i samarbete med någon av Lärarförbundets tidningsredaktioner. Andra är antologier där forskare eller experter inom ett område har bidragit med sina kunskaper.

Gå Lärarförlagets katalog!