Gå med i Lärarnas A-kassa

Som medlem i Lärarförbundet bör du också ansöka om medlemskap i Lärarnas A-kassa för att försäkra din inkomst. Att vara med i a-kassan ger mycket trygghet till en väldigt låg kostnad. Det lönar sig snabbt att vara med om du står utan jobb en period.

Det är genom a-kassan som du försäkrar din inkomst. För att den försäkringen ska gälla behöver du gå med i a-kassan. Du bli alltså inte automatiskt medlem i a-kassan när du går med i Lärarförbundet. Vi på Lärarförbundet rekommenderar att du går med i Lärarnas A-kassa som är Sveriges största a-kassa för Lärare och övriga yrken inom utbildningsområdet. De ger snabb och personlig service till dig när du behöver.

Gå med i Lärarnas A-kassa

Enklast ansöker du om medlemskap direkt på Lärarnas A-kassas webbplats. Där kan du också läsa mer om hur de jobbar för dig. Tänk på att för att få ut mesta möjliga av din försäkring ska du gå med så snart du fått ditt första jobb, även om det bara är en timanställning.

Avgift till Lärarnas A-kassa

Avgiften för medlemskapet i Lärarnas A-kassa är samma för alla, 110 kronor per månad. Den påverkas inte av om du är med i facket, studerar, arbetar eller är arbetslös. När du är med i både Lärarförbundet och Lärarnas A-kassa betalar du avgiften tillsammans med förbundsavgiften.

Lärarnas A-kassa finns på Facebook med tips och råd till dig som medlem.

Kommentarer:

Lina
Lina Magnusson

Hej Omara!
Kontaktuppgifter till Lärarnas A-kassa hittar du på https://www.lararnasakassa.se/kontakt/
Där står det också vilken adress du skickar brev till.
Välkommen med din ansökan!

• Skapad 2017-01-27 08:56
Lina

Om Lina Magnusson

Kommunikatör Lärarnas A-kassa

Omara
Omara Leicea Perez

Jag heter Omara Leicea och Jag fick en blanketter via post och jag vet inte var kan jag skickar det. Blanketter är som här: Lärarnas A-Kassa Ansökan om medlemskap nummer är 1380081202.

• Skapad 2017-01-26 22:18