Förmånliga lån för dig som är medlem

Känns det jobbigt att förhandla med banken? Vi har gjort det åt dig! Flera banker erbjuder dig som medlem i Lärarförbundet förmånliga lån.

Danske bank

Samarbetet mellan Lärarförbundet och Danske Bank ger dig som medlem en hel del exklusiva förmåner som kan stärka din ekonomi. Du får bland annat:

• En av marknadens lägsta bolåneräntor, bunden 2-årig ränta från 1,19%
  • Kontopaket med unik medlemsrabatt
  • Fördelaktiga bil- och båtlån
  • VIP-nummer för bästa service
  • Smidig digital rådgivning
  • Läs mer om erbjudandet här och ansök online

SEB

Medlemslån

Passa på att ansök om ett förmånligt medlemslån via SEB. Tack vare ditt medlemskap i Lärarförbundet får du en låg ränta och du betalar inga avgifter. Låna från 20 000 upp till 350 000 kronor. Du behöver inte ha dina övriga bankaffärer hos SEB och du kan när som helst lösa lånet utan extra kostnader. Läs mer och ansök direkt på SEB:s webbplats. Telefonnummer till SEB är 0771-365 365.

Bolån

SEB justerar medlemserbjudandet fr o m den 15 januari 2018 för Bolåneräntor, övriga erbjudanden som ex. medlemslån precis som tidigare, se www.seb.se/tco. Nya bindningstider och rabatter enligt nedan:

Bindningstid

Ordinarie Bolåneränta

(18-01-04)

Rabatt TCO

(18-01-15)

Erbjuden bolåneränta;

(18-01-04)

3 mån

2,04%

0,50%

1,54%

3 år

2,04%

0,30%

1,74%

5 år

2,35%

0,20%

2,15%

På övriga bindningstider gäller individuell prissättning/rabattering. Även från ovanstående bindningstider finns möjligheter att få ytterligare rabatt beroende på vad din individuella prissättning visar som bl. a påverkas av parametrar som bolånets storlek i förhållande till bostadens värde och hur mycket affärer du i övrigt har på SEB.

Gå gärna in via länken ovan till SEB där kan du laborera och se hur mycket du kan låna, ansöka om bolån samt se hela erbjudandet. Har du frågor kring detta kan du ringa vår Telefonbank på 0774-47 87 88 vardagar mellan 8-20.

Swedbank

Medlemslån Swedbank

TCOs medlemslåneavtal med Swedbank har upphört. Befintliga kunder påverkas inte under den bindningstid man har.

Några nya lån med hänvisning till avtalet kommer dock ej att tecknas fr o m maj månad.

Nordea

Det bolåneavtal TCO har haft med Nordea upphörde 2017-03-01. Befintliga kunder påverkas inte under den bindningstid man har.

Kommentarer:

Anonym

Av vilken anledning finns inget avtal med Swedbank??

• Skapad 2018-05-24 21:38
    Anonym

Danske bank satte upp en massa krav om bankflytt mm för att bevilja lån (önskade flytta ett befintligt lån på några hundra tusen) och ville uppenbart inte teckna något lån. Så det var mycket förhandling ändå och resulterade i intet. Ingen direkt medlemsförmån.....

• Skapad 2018-05-18 13:33
    Anonym

Riktigt dåligt att man inte kan ta medlemslån via Swedbank!

• Skapad 2018-05-16 10:04
    Tord
    Tord Söderqvist

Länken till Danske Bank fungerar inte.

• Skapad 2017-04-05 08:57
    Tord

Om Tord Söderqvist

Specialpedagog i Håbo kommun. Arbetsplatsombud och revisor. Ledamot i referensorganet Särskola och specialpedagogik.