Följ med oss på en pridefestival nära dig

Lärarförbundet står upp för allas lika värde, på lokala pridefestivaler runt om i landet. Häng med! På bilden Lärarförbundet i Göteborg på West Pride.

Under året deltar Lärarförbundet på pridefestivaler för att visa att vi står upp för att allas lika värde ska vara en självklarhet. Stockholm Pride är den största festivalen, men vi deltar även på många andra festivaler runt om i landet.

Inom Lärarförbundet står vi upp för mänskliga rättigheter och att inte bli diskriminerad eller utsatt för kränkningar på vare sig jobbet eller i skolan.

Delta gärna i din närmaste pridefestival tillsammans med oss. Kontakta din avdelning för mer information om de lokala pridefestivalerna.

När det gäller till exempel Stockholm Pride, vänd dig till Lärarförbundet i Stockholm för mer information.

#Jagställerupp för allas lika värde

För Lärarförbundet är det en självklarhet att alla människor har samma rättigheter oavsett hur man identifierar och uttrycker sitt kön eller vilken sexuell läggning man har. Visa att du ställer upp för allas lika värde - och beskriv gärna hur du gör det! Oavsett om du deltar på Stockholm Pride, en lokal pridefestival eller digitalt. Använd gärna hashtaggen #jagställerupp, i sociala medier.

Läs mer om #jagställerupp och vad du kan göra för att sprida budskapet

Stockholm Pride 2015 inför paraden

Lärarförbundet på Stockholm Pride 2015.