Diskutera skolan på Skolforum 30 - 31 oktober 2017

Skolforum är en mötesplats för lärare, förskollärare, lärare i fritidshem och lärarstudenter. Den 30 - 31 oktober 2017 samlas vi för att diskutera hur skolan kan göras mer likvärdig.

Lärarförbundet är en av arrangörerna av mässan och du träffar oss både i vår mötesplats och på flera seminarier.

Att vara lärare är att vara del av något större

Lärarförbundet vill med hjälp av er medlemmar bredda och fördjupa bilden av hur det är att vara lärare. Vi tänker både på det som är utmanande, men också det härliga och berikande med jobbet!

I år kommer Lärarförbundet återigen att vara på plats för att träffa dig som medlem på Skolforum. Vi vill lyssna in dina tankar från din yrkesvardag och kommer både att ha utredare och förtroendevalda på plats.

Årets tema på Skolforum 2017

Årets tema ”Ge alla samma chans - för en likvärdig skola”, hur kan skolan hantera rasism och integration för att se till att alla elever, oberoende bakgrund och förutsättningar, får en likvärdig skolgång?

Stjärnspäckad panel

Årets panel utgörs av en minst sagt blandad skara: fotbollspelaren Lilian Thuram, Sveriges inrikesminister Anders Ygeman och komikern Soran Ismail. Panelsamtalet modereras av SvDs journalist Maria Carling och ämnar att ge lärarna inspiration och verktyg för hur komplexa frågor såsom rasism och integration kan lyftas och diskuteras tillsammans med elever i ett litet, men mångkulturellt land som Sverige.

Program

Programmet är även i år fyllt med flertalet föreläsningar och seminarier för alla sorters yrkeskårer och kunskapsämnen inom utbildningsväsendet.

Ta med dina frågor, synpunkter och inspel till vår mötesplats C12:21.