Chef och Ledarskap - med fokus på ledarskap och vardagen som skolledare

Målet med kursen är att stärka den professionella skolledaren i yrkesrollen och i det fackliga inflytandet - att bli en framgångsrik skolledare.

Den här kursen vänder sig till dig som arbetat som skolledare några år. Du bör ha deltagit vid Chef & Ledarskap - Ny som skolledare innan du går den här utbildningen. Kursen har en bred ingång och ger dig möjlighet att diskutera yrkesfrågor med skolledare i olika skolformer. Ledarskap och din vardag som skolledare kommer att stå i centrum. Du får även veta mer om dina möjligheter till att påverka samt bekanta dig med Lärarförbundet Skolledare. Kursen leds av yrkesverksamma skolledare.

Målet med kursen är att stärka den professionella skolledare i yrkesrollen och i det fackliga inflytandet - att bli en framgångsrik skolledare.

Kursen syftar till att du ska

• få kännedom om framgångsfaktorer i ledarskapet
  • stödjas i skolledarens behov av yrkesutveckling för att driva morgondagens förskola och skola
  • stärkas i rollen som anställd skolledare
  • erbjudas en mötesplats för skolledare i Lärarförbundet

Vem kan gå

Du som är medlem i Lärarförbundet Skolledare. Eftersom kursen till övervägande delen är att betrakta som kompetensutveckling förutsätter vi att deltagande kan ske i tjänsten. Lärarförbundet står för konferenskostnader, resor, kost och logi (generellt erbjuds logi endast medlemmar boende utanför Stockholmsområdet).

Se aktuella datum och anmäl dig här.

Anne Dahlberg