Lärarförbundet Kontakt har helgstängt över påsken, från torsdag 9 april kl. 12.00 (medlemsservice stängt från onsdag 8 april kl 17) och öppnar åter tisdag 14 april kl. 8.00. →

Boosta ditt CV med experthjälp

Yrkesläraren Victoria Randli, är mycket nöjd efter att ha använt Lärarförbundets CV-tjänst.

Låt experter granska ditt CV och öka dina möjligheter att få jobbet som du länge drömt om. Som medlem erbjuds du kostnadsfri CV-granskning och personlig rådgivning.

I samarbete med Go Monday erbjuder Lärarförbundet tjänsten ”CV-granskning” där du får utförlig feedback på ditt CV av experter. Tjänsten är kostnadsfri för dig som är medlem i Lärarförbundet. Oavsett om du är sugen på att byta jobb inom läraryrket eller trivs bra där du är, så är ett uppdaterat och genomarbetat CV alltid bra att ha.

Fredrik Sörbacken, ansvarig för medlemsförmåner på Lärarförbundet, rekommenderar tjänsten och poängterar dess enkelhet.

– Alla har vi ett CV som behöver uppdateras. Med den här tjänsten sker allting snabbt och digitalt. Du får svar 24 timmar efter att du skickat in ditt CV, säger Fredrik Sörbacken.

Du som använder tjänsten får både en kvantitativ bedömning, med ett poängbaserat omdöme, och en kvalitativ feedback med mer personliga råd. Fokus ligger på att göra din ansökan personlig och formellt korrekt. Du erbjuds olika granskningsstöd beroende på vem du är och var i karriären du befinner dig.

– När du skickar in dina uppgifter anger du även om du är ny i yrket, har längre erfarenhet eller jobbar som skolledare. Därigenom får du en skräddarsydd bedömning utifrån var i yrkeslivet du befinner dig, säger Fredrik Sörbacken.

• Ny i yrkeslivet, riktar sig till dig som studerar eller nyligen tagit examen. Här läggs fokus på att identifiera dina meriter, visa att du tillgodogjort dig studierna och att du har båda fötter- na på arbetsmarknaden. Du får också hjälp med att fylla ut din presentation, förtydliga din karriärriktning och lyfta fram din potential.
  • Erfaren, riktar sig till dig som har några års arbetslivserfarenhet och söker en befatt- ning utan verksamhets- eller personal- ansvar. Du kanske vill söka en tjänst på en ny skola, eller en roll som förstelärare. Här läggs fokus på hur du bäst drar fördel av dina erfarenheter i kombination med dina mål och framtiden. Du får även hjälp med att skapa en röd linje i din ansökan.
  • Chef, är speciellt utformad för dig som söker en chefsbefattning med verksamhets- eller personalansvar. Här identifieras dina ledaregenskaper, resultat och lägger lägger vikt vid din förståelse för verksamheten och tidigare erfarenheter.

– Fantastiskt att kunna få den supporten från Lärarförbundet. Jag har framför allt haft användning av granskning av CV och hjälp att skriva personligt brev. Många saker jag fick med mig som jag absolut inte tänkt på innan, sägerVictoria Randli, yrkeslärare, som använt Lärarförbundets CV-tjänst.

Läs mer och påbörja din CV-granskning här