Att leda med glädje – Pia Sundhage, tisdag den 19 april

Hon är en av Sveriges främsta coacher och idrottsledare med en lång och framgångsrik karriär, inte minst internationellt. Men hon är också en fantastisk föreläsare som kommer berätta om sina erfarenheter kring vad som är viktigt för att nå framgång.

Det blir ett föredrag om glädje, passion och positivt ledarskap som inspirerar och vänder sig till dig som vill bli bättre på att leda dig själv och inspirera andra. Om hur vi gör varandra bra, tar vara på allas olikheter och inte minst hur vi får modet att våga.

Pia Sundhage är förbundskapten för Brasiliens damlandslag och före detta förbundskapten för Sveriges och även USA:s damlandslag i fotboll. Pia har även tränat Kinas damlandslag och innan dess har hon varit både klubb- och landslagstränare för de yngre landslag i Sverige efter att hennes mycket framgångsrika karriär som spelare avslutades.

Pia blev i januari 2013 prisad av FIFA och utsedd till den bästa damcoachen i världen och blev som första kvinnan invald i svensk fotbolls Hall of Fame. Pia är utbildad idrottslärare och hennes hjärta klappar lite extra varmt just för vikten av bra lärare och bra skola.

Se den inspelade föreläsningen

Föreläsningen med Pia kommer att spelas in. Som medlem i Lärarförbundet kan du se föreläsningen i 30 dagar efteråt här.

Vårens inspirationskvällar

• Skapad 2021-11-10