Att använda sin röst – Bianca Kronlöf, onsdag den 26 januari

Hur ska man använda sin röst om man är blyg eller rädd och kostar det att höja rösten i ett tyst rum? Går det att öva på motstånd och diskussion?

Om detta och mycket mer kommer skådespelaren och nu bokaktuella Bianca Kronlöf att tala om under sin föreläsning  Att använda sin röst.

Bianca är aktuell med sin uppmärksammade debutbok Brev till mannen där hon skriver brev till män hon mött. Om känslor, sex, våld och maskulinitet. Till den slaka och den hårda. Till pappa och farfar, den ofödde sonen och ragget samt till dig som gått på myten och till dig som aldrig har höjt handen. 2021 utsågs hon till Årets viktigaste röst av tidningen Mama.

Bianca  Kronlöf är utbildad på teaterhögskolan i Göteborg och har jobbat vid Dramaten och Stadsteatern i Stockholm och Göteborg. I höstas spelar hon en av huvudrollerna i serie Deg på SVT. Som komiker har hon hyllats för sin feministiska satir. Hon har skrivit och spelat i den prisade serien Full Patte och även tilldelats Expressens satirpris Ankan. Med humorgruppen Familjen Kaos har hon spelat för utsålda hus över hela Sverige med två olika föreställningar.

Onsdag den 26 januari, kl 18:30-20:00.

Anmälan

Föreläsningen ingår i ditt medlemskap. Du kan välja mellan att delta digitalt eller på plats i Lärarnas hus i Stockholm. Vi har dock endast ett begränsat antal platser för dig som vill delta live.

Så funkar det

Allt du behöver för att delta är en dator, surfplatta eller smartphone. Via vår chatt kan du ställa frågor till föreläsarna. Alla föreläsningar teckenspråktolkas vid direktsändningen. Du kan koppla upp dig när som helst under sändningen.

Se den inspelade föreläsningen

Föreläsningen med Bianca kommer att spelas in. Som medlem i Lärarförbundet kan du se föreläsningen i 30 dagar efteråt här.

Vårens inspirationskvällar

• Skapad 2021-11-10