Årets höjdpunkter från SETT 2016!

Under tre fullspäckade dagar sände vi tillsammans med Årstaskolan och deras podcast Tänktanken Talkshow live från vår monter på SETT 2016. Nu kan nu ta del av alla våra sändningar i efterhand på Lärarkanalen. Lyssna på gäster som Anne-Marie Körling, Karin Nygårds, Josef Sahlin och Alexander Bard.

När SETT 2016 ägde rum den 26-28 april, körde vi en favorit i repris och sänder live från vår monter tillsammans med Årstaskolan och deras podcast Tänktanken Talkshow. Spännande gäster bjöds in som fick prata kring temat den moderna skolan och lärandet. Du kan nu i efterhand ta del av alla våra sändningar på Lärarkanalen.

Tre höjdpunkter från SETT 2016

Våra live-sändningar från SETT 2016 bjöd på olika intervjuformer, Tänktanken Talkshow, Dagens Kodknäck, Tänktanken Barsamtal och Mikroföreläsningar – allt för att du skulle få en skön mix av dialog, personligt och lite mer på djupet. Här har vi plockat ut tre favoriter, och vill du se mer så är det bara att klicka in Lärarkanalen.

Tänktanken Barsamtal: Det participatoriska samhällets betydelse för skolan
Alexander Bard pratar kring det participatoriska samhällets betydelse för skolan, och vilka risker han ser för likvärdigheten i skolan om alla inte får samma förutsättningar till digitalt lärande.

Tänktanken Barsamtal - Kod? Programmering? Algoritm?

Karin Nygårds, lärare i grunden som numera är författare och programledare, berättar hur hon fick inspiration till att börja programrea och hur hon har använt sig av det i undervisningen.

Tänktanken Barsamtal - Förutsättningar för en god lärandemiljö

Oscar Semb och Jonas Johansson för att prata kring förutsättningar för en god lärandemiljö. Oscar Semb är nybliven rektor på Skogshöjdens skola och IT-rådgivare Trollhättan stad. Jonas Johansson, ursprungligen utbildad lärare från Finland, men sedan många år tillbaka förstelärare på Årstaskolan samt PRIM-gruppen på Stockholms Universitet.