Aktiviteter och utbildningar för dig som medlem

Som medlem erbjuds du en rad olika kurser, seminarier och utbildningar för lärare, förskollärare, lärare i fritidshem, lärarstudenter och skolledare. Kurserna är öppna för alla medlemmar, oavsett om du har förtroendeuppdrag eller inte.

Gå med idag
– 6 månader gratis!

eTwinning i undervisningen den 20 maj - Webbinarium

Genom eTwinning kan du arbeta med världen i klassrummet, virtuellt resa runt i Europa med dina elever och bedriva autentisk språkundervisning i realtid. Alla lärare i högstadie- och gymnasieskolan är välkomna, även du som inte är medlem.

Kollektivavtal - Varför då?

En webbutbildning om vad kollektivavtalet är och vilken betydelse det har för dig och tips på hur kollektivavtalet kan stödja dig i din vardag.

Inspirationskvällar

Föreläsningar med stor bredd, från underhållning till forskare med smala, akademiska ämnesområden. De ska alltid inspirera och vara meningsfulla i din vardag och för ditt yrke. Kostnadsfria inspirationsföreläsning för dig som är medlem. Lärarförbundet erbjuder dig som medlem 11 digitala föreläsningar under våren 2021 med inspirerande och engagerande föreläsare.

Vär(l)degrunden - En studiecirkel för alla lärare, skolledare och lärarstudenter

En studiecirkel om värdegrundsfrågor med globala perspektiv. Ambitionen är att inspirera och engagera i värdegrundsfrågor på arbetsplatsen, i undervisningen, i avdelningen m.m.

Lärares yrkesetik

Som lärare ställs vi ständigt inför frågor som kräver etiska överväganden. Vår yrkesetik är till stöd när vi ska ta ställning.

Kan vi, vill vi, törs vi?

Heteronormer och öppenhet i vår lärarvardag" en samtalscirkel som vänder sig till medlemmar som identifierar sig som homo-/bisexuell eller transperson. Cirkeln består av tre träffar med olika teman vid varje träff. Samtalscirkeln genomförs digitalt där deltagarna träffas i ett studierum och kommunicerar både genom att skriva men även via Skypemöten.

Geneveskolan

På Nordiska folkhögskolan i Genève träffas fackligt aktiva från hela Norden, varje år, för att lära sig mer om hela världens arbetsliv. Kursdeltagarna förbereder sig under fyra dagar i april och deltar sedan under tre veckor på ILO:s konferens i Genève i juni.

Du som söker ska ta egna initiativ till att sprida information om dina erfarenheter efter kursen. Du ska vara införstådd med att du ses som en resursperson också efter avslutad kurs.

Du hittar fler utbildningar och aktiviteter i kalendariet.

Kommentarer:

Petter
Petter Westerström

Finns det verkligen inga kurser i arbetsrätt för medlemmar?

• Skapad 2019-05-29 15:56
Ann-Catrin
Ann-Catrin Danielsson

Tack Katarina!

• Skapad 2016-08-31 11:35
Ann-Catrin
Ann-Catrin Danielsson

Vi saknar en tydligare ingång till kalendariet, det blir hopplöst för medlemmarna att hitta och anmäla sig till våra aktiviteter.
Med vänlig hälsning Motala lokalavdelning /Ann-Catrin

• Skapad 2016-08-24 09:00
Katarina
Katarina Frisk
Svar till Ann-Catrin Danielsson

Hej Ann-Catrin, jättebra att du hör av dig ang det. Vi har nu lagt upp länken till kalendariet som ett alternativ under Kurser, "Vårt kurskalendarium". Vi ska se över om vi inte kan underlätta ännu mer men i nuläget kan vi göra denna ändring.

• Skapad 2016-08-26 10:54
Katarina