Lärarförbundet Student - för dig som läser till lärare

Lärarförbundet Student är lärarstudenternas forum för att bevaka och diskutera lärarutbildningen och den framtida yrkesrollen. Lärarförbundet Student finns på i princip alla orter som har lärarutbildning, på den här sidan hittar du kontaktpersoner. Engagera dig du också!

Så här är vi organiserade

De flesta orter med lärarutbildning har lokala Lärarförbundet Student som arbetar med lokala frågor och anordnar aktiviteter för studerandemedlemmar.

Lärarförbundet Students nationella studerandekommitté består av en ledamot och en suppleant från varje lärosäte. Studerandekommittén arbetar övergripande med frågor som rör lärarutbildningen och läraryrket. De lärarstudenter som nominerats till ledamot i den nationella studerandekommittén är också valbara till styrelsen som består av tre ledamöter, vice ordförande och ordförande. Studerandekommittén tillsammans med styrelsen arbetar för de mål och den verksamhet som Lärarstudentmötet beslutar om.

I början av december varje år väljs en ny studerandekommitté och styrelse på Lärarstudentmötet, vilket är Lärarförbundet students årsmöte. Där fattas även beslut om vad Lärarförbundet Student särskilt ska arbeta med under kommande verksamhetsår.

Många skäl att engagera sig i Lärarförbundet Student

Kontakta din lokala studerandekommitté eller studerandeinformatören på den ort där du studerar.

Hitta din studerandeinformatör