Medlemskap för 100 kronor hela första året på jobbet

Du får rabatt på medlemsavgiften hela första året som ny medlem i Lärarförbundet.

Är du studerandemedlem i Lärarförbundet när du tar examen betalar du bara 100 kr i avgift för hela första året som medlem. När du går från student till anställd behåller du alla förmåner och får också inkomstförsäkring som ihop med a-kassan kan ge dig 80 procent av inkomstbortfall vid arbetslöshet.

Är du studerandemedlem i Lärarförbundet när du tar examen betalar du endast 100 kr för hela första året som medlem. Ditt första år efter examen betalar du 100 kr första månaden och sedan betalar du ingenting följande elva månader.

Alla medlemsförmåner ingår, och när du går från student till anställd får du också inkomstförsäkringen vilken, tillsammans med a-kassan, kan ge dig 80 procent av inkomstbortfallet vid arbetslöshet.

Det är gratis att vara med i Lärarförbundet för dig som är lärarstudent. Även här ingår de flesta medlemsförmåner såsom fortbildning i form av kurser och seminarier, rabatterbjudanden, stöd och råd och mycket mer.

Så fortsätter du vara medlem när du börjar jobba

Om du inte gör någonting så fortsätter du att vara medlem i Lärarförbundet, även efter att du slutat att studera. Om du, när du blev medlem hos Lärarförbundet, fyllde i vilken din sista termin (slutterminen) är ändras ditt medlemsskap från studerande till aktiv (det vill säga en medlem som är färdig lärare, förskollärare eller fritidspedagog och som har jobb).

När du ska ta examen kan det vara intressant att kolla igenom vilka uppgifter som finns om dig. Det gör du genom att logga in här på webbplatsen. Där kan du ange att du slutat plugga om det inte sker automatiskt. Du kan också lägga till din nya arbetsplats och din lön. Vilken avdelning du tillhör beror på var du jobbar.

Tillsammans är vi starka

Som medlem i Lärarförbundet får du styrka genom förbundets alla 230 000 lärare. Tillsammans kämpar vi för att du ska ha de bästa förutsättningarna för att utvecklas i ditt yrke, att du ska kunna bli den bästa lärare du kan vara. I Lärarförbundet finns gemenskap och möjligheter att påverka lokalt, nationellt och internationellt.

Stöd och inspiration

Lärarförbundet ger dig stöd och inspiration både under studietiden och när du börjar arbeta. Kursen Ny lärare, för dig som snart tar examen, ger dig kunskaper som bidrar till en bra start i arbetslivet och stöd i jobbsökandet. Våra lokalavdelningar, Min kollega, webbombudsmannen och vår medlemsservice ger dig också stöd och vägledning. Våra tidningar Lärarnas tidning och Pedagogiska magasinet, kostnadsfria medlemsutbildningar och andra mötesplatser ger dig också inspiration som lärarstudent och yrkesverksam lärare.

Ditt medlemskap ger dig trygghet

Om du skulle bli arbetslös ingår en inkomstförsäkring som tillsammans med a-kassan ger dig 80 procent av inkomstbortfallet vid arbetslöshet. Observera att månadsavgiften för a-kassan tillkommer.

Det lönar sig helt enkelt att vara medlem!

Kommentarer:

Mattias
Mattias Lagerholm

Hej!
Jag undrar om ovanstående fortfarande gäller?
Tack på förhand.

• Skapad 2017-03-14 09:50
Johan
Johan Wikström
Svar till Mattias Lagerholm

Hej Mattias! Ja, det är ett stående erbjudande. Det gäller fortfarande.

• Skapad 2017-03-14 10:04
Johan