Senast uppdaterad

2020-06-30

Viktig information om fakturor

Under juni månad hade vi tekniska problem med vår fakturering. Det är många som ringer och mejlar oss om detta och väntetiderna är ibland långa. Vi beklagar det. Har du frågor om din faktura kan du läsa här vad som gäller.

Du som vanligen betalar via e-faktura

På grund av tekniska problem kunde vi inte skicka e-fakturor för juni månad. Faktura som ersätter e-fakturan gällande avgiften för juni månad har skickats till de berörda med post.

På grund av tekniska problem har de fakturorna tyvärr blivit kraftigt försenade. Eftersom vi vet att många medlemmar är bortresta under semestern har vi även skickat mejl och i några fall sms till de berörda.

Om du inte har tillgång till pappersfakturan, kan du göra en betalning till samma bankgironummer och med samma OCR-nummer som du angav på din senaste faktura till Lärarförbundet. Om du inte gjort någon ändring av ditt medlemskap, dina tidningsval eller försäkringar är det samma summa som förra månaden.

Det vore bra om du har möjlighet att betala senast den 13 juli. Vi kommer skicka en påminnelse via post under vecka 29 ifall du inte skulle hinna betala. Vi vill betona att ditt medlemskap och eventuella försäkringar inte påverkas av den här förseningen.

Du som fått faktura trots att du redan betalat eller råkat betala dubbelt

Om du redan betalat din månadsfaktura för juni eller din påminnelse kan du bortse från den nya fakturan och de eventuella påminnelser du får via post, e-post eller sms. Du behöver inte ringa eller mejla oss.
Om du av något skäl betalat fakturan två gånger kommer du ha pengarna tillgodo vid nästa betalning.