Senast uppdaterad

2021-12-27

Information till dig som jobbar inom privat, ideell eller statlig verksamhet

Vi arbetar alltid för att du som medlem ska få de bästa förutsättningarna i ditt arbetsliv och bästa möjliga påverkansmöjligheter på alla nivåer. Därför skapade vi från 1 juli 2020 en ny organisation för dig som jobbar inom privat, ideell eller statlig verksamhet, och inte redan tillhör en riks- eller samrådsavdelning.

NYHET: Nominera din kandidat till avtalsdelegationerna

Känner du någon förtroendevald eller medlem som du tycker kan företräda Lärarförbundet och efter årsskiftet Sveriges Lärare i delegation för det privat eller statliga avtalsområdet? Nominera hen till uppdraget! Läs mer om förfarandet och skicka din nominering via vårt webformulär. Nomineringstiden är öppen mellan den 27 juni och 31 augusti.

Så vet du om du tillhör en avdelning eller Riksorganisationen

Vår Riksorganisation finns för dig som arbetar inom ideell, statlig eller privat verksamhet och inte tillhör en lokal eller riksavdelning. Om du är osäker på vad du tillhör, ger vi dig här lite hjälp att bena ut vad du tillhör och vart du ska vända dig:

Information till medlemmar, ombud och klubbar

Utbildningar för klubbar och ombud

INSPIRATION: Så bildade vi klubb

Tankarna på att bilda klubb har funnits länge bland medlemmar och ombud på de sex Grillska gymnasierna runt om i Mälardalen. Men det var inte förrän i början av 2021 som tiden var mogen.

- Vi har bara fått positiva reaktioner på beslutet att starta klubb, berättar ordförande Therese Dahlkvist, lärare i engelska och svenska som andraspråk på Grillska Gymnasiet i Eskilstuna som i början av juni hade över 50 medlemmar på sex skolor i Eskilstuna, Uppsala, Örebro, Västerås, Stockholm och Sundbyberg.

Arbetsplatsdialog: Nya möjligheter

I nya organisationen lyfter vi fram vikten av att ha ombud och möjligheten att till exempel bilda en klubb på arbetsplatsen. Hur vill ni ha det? Det hoppas vi att du och kollegorna vill prata om. I 3 enkla steg får ni koll på förändringen och kan kicka igång diskussionerna.

Facebookgrupp för fristående

Passa på att diskutera, dela kunskaper och erfarenheter och peppa kollegor inom fristående. Gå med i vår facebookgrupp för fristående. Länk till gruppen på facebook