Sk rmklipp 2016 06 28 18.37
Senast uppdaterad

2016-08-17

Vi är lärare

Att vara lärare är att tro på framtiden, sig själv och andra. Att vara lärare är att del av någonting större. Vi är olika men vi arbetar för samma sak. Se vår nya film. Dela, sprid och var med och bredda och fördjupa bilden av hur det är att vara lärare.

Sprid bilden av världens viktigaste yrke

Initiativet #viärlärare, tar upp och beskriver olika delar av att vara lärare. Du kan själv vara med och ge din bild av världens viktigaste yrke genom att dela ett minne från din vardag som lärare i valfri sociala medier-kanal. Använd hashtagen #viärlärare. Ladda ned våra bilder eller filmen och sprid i dina egna sociala medier. Dela, sprid och var med och bredda och fördjupa bilden av hur det är att vara lärare. Låt oss berätta för fler vad det innebär att ha detta fantastiska yrke!

Citat 5ny

Dela film och bilder

Dela filmen, eller någon av bilderna nedan i dina sociala kanaler. Klicka bara på dela-knapparna!

Få egen citatbild

Genom att maila 1-3 meningar webbredaktionen@lararforbundet.se så deltar du ytterligare - då får du tillbaka en fin bild, såsom de som finns här på sidan i ett vändande mail och samtycker samtidigt till att denna bild läggs ut på sociala medier. Det skulle vara fantastiskt om just du ville säga något om vårt yrke.

Det kan vara ett minne, förväntningar eller förhoppningar, något om varför du blev lärare, på vilket sätt du tar ansvar i din vardag, eller om du hellre vill skriva något om varför facket är viktigt.

Twibbon på din profilbild

Skaffa en snygg twibbon på din profilbild. Vi är olika men jobbar för samma sak. Låt oss visa hur många vi är. Att vara lärare är att vara del av något större. Tillsammans gör vi skillnad!

Dela med #viärlärare

Kanske kan fler få del av ögonblick från världens viktigaste jobb? Därför skulle vi bli jätteglada om du vill dela en historia från ditt lärarliv. Kanske en situation där du har tagit ansvar. Eller något som har varit viktig för dig, kanske för dina elever, kanske för dig själv och dina kollegor.

Gör det och lägg till hashtaggen #viärlärare, så är du också med och breddar och fördjupa bilden av vad det är att vara lärare.

Citat cecilia rahbek nohr

Citat från förtroendevalda bakom filmen - dela i dina sociala kanaler!

Lärarförbundets vision

Vi lärare är Lärarförbundet. Vår vision är att alla lärare ska enas i ett förbund. För det är ju så att vi delar en och samma uppgift oavsett var i skolväsendet man arbetar, att utveckla och stärka varje elev och att arbeta med barnens och elevernas lärande.

Filmen Vi är lärare bygger på ett arbete som lärare med förtroendeuppdrag i Lärarförbundet har gjort. Genom deras personliga berättelser kring läraryrket och varför Sveriges lärare och skolledare bör vara med i samma förbund har filmen vuxit fram.

Filmcitat 2

Bild från filmen - dela i dina sociala kanaler!

Filmcitat 3

Bild från filmen - dela i dina sociala kanaler!