Header
Senast uppdaterad

2019-10-15

Välkommen till TeachTomorrow 12/12 2019!

Den 12 december arrangerar Lärarförbundet för första gången konferensen TeachTomorrow. Vi ser fram emot en gemensam kväll då lärarprofessionen samlas, inspireras och utmanas kring lärarrollen, lärande och det unika med att vara lärare.

TeachTomorrow äger rum på EpiCenter i Stockholm den 12 december. Dörrarna öppnar klockan 16 och programmet sätter i gång vid klockan 17. Kvällen beräknas vara slut 20.30. Entré är gratis men vi har ett begränsat antal platser. Så det är först till kvarn som gäller. Man anmäler sig här för att få biljett, senast den 3 december klockan 13.00!

Eventet kommer även att filmas och livesändas.

Vad är TeachTomorrow?
Som lärare vill vi förbereda och inspirera våra elever inför framtiden. För att uppnå det behöver vi även förbereda och inspirera oss själva! TeachTomorrow är en plattform där vi delar gripande och intressanta historier, samt även tar del av nya rön och idéer – med sikte på framtiden och framtidens lärande. Med TeachTomorrow skapar vi ett forum som förstår lärarna, inte ett forum som listar allt det lärarna ska förstå.

Vad händer den 12 december?
Temat för kvällen är lärande möten, med fokus på lärares unika förmåga att möta människor och göra skillnad. Bra lärare finns som bekant med oss hela livet, vi är en samhällsbyggande superkraft. Och elevernas framtid är verkligen ljusnande, eftersom det är vi som lyser upp den – oavsett hur många strålande tekniska hjälpmedel som introduceras i våra klassrum.

Under kvällen kommer vi att få lyssna till fantastiska talare som på olika sätt delar med sig av sina lärande möten.

Varmt välkomna till en underhållande idékväll mitt i Nobelveckan!

Och glöm inte: allt börjar med bra lärare!

Entré är gratis men vi har ett begränsat antal platser. Så det är först till kvarn som gäller. Eventet kommer även att filmas och livesändas.

Vi kommer givetvis att hålla er uppdaterade med alla detaljer kring programmet och talarna löpande!

Vill du tala under TeachTomorrow?

En av talarplatserna är vigd åt en av Lärarförbundets medlemmar. Likt Sveriges Radios ”Sommar i P1” kommer en av talarna att vara framröstad. För att vara med i tävlingen och bli Lärarförbundets talare så måste man nominera sig själv. Läs info om hur man gör nedan - men logga in först!

Vid frågor kontakta:

Robin Velander, kommunikatör – robin.velander@lararforbundet.se