Korling inspkvallar
Senast uppdaterad

2016-10-31

Undervisningen – läraryrkets kärna

Att kunna undervisa är unikt, och något som är gemensamt för alla lärare. Lärares ledarskap är att undervisa, oavsett vilken ämneskompetens man har, och att möta och samspela med gruppen. Missa inte våra inspirerande föreläsningar och samtal med Anne-Marie Körling som pratar kring kring hur lärare kan undervisa så att det ger resultat, att flytta tillbaka fokus till kärnan i lärares uppdrag och visa på vad lärare kan och gör.

Del 1: Föreläsning - Att hålla för undervisning

Undervisning handlar också om att vi ska kunna använda språket för att tänka, kommunicera och lära. Genom språket utvecklar vi vår identitet, uttrycker känslor och tankar och förstår vår omvärld och oss själva.

Del 2: Ett samtal mellan Ann-Marie Körling och Helena Ingvarsdotter

Ett samtal mellan Ann-Marie Körling och Helena Ingvarsdotter med utgångspunkt från del ett.

Del 3: Föreläsning - Undervisningens innehåll

Del 4: Ett samtal mellan Ann-Marie Körling och Helena Ingvarsdotter

Filmen är del fyra av fyra fristående delar .

Mer om Ann-Marie Körling

Anne-Marie Körling är aktuell med sin nya bok Undervisningen mellan oss. Hon är lärare, handledare, föreläsare och författare och fick Svenska Akademiens svensklärarpris 2006 och utsågs 2015 till Sveriges läsambassadör. Hon har tidigare bland annat givit ut Läraren inom mig och har en pedagogisk blogg, korlingsord.se.

Toppbilden på Ann-Marie Körling är tagen av Stefan Tell