Senast uppdaterad

2021-01-19

Ett års medlemskap för bara 100 kronor

Du som är studentmedlem när du tar examen kan fortsätta vara medlem hos oss för 100 kronor hela första året. Om du dessutom betalar före den 31 januari får du en present.

Vårt examenserbjudande: allt för en hundralapp

Ditt medlemskap var gratis under studietiden. Nu kan du för endast 100 kronor behålla alla förmåner och dessutom få en inkomstförsäkring som ihop med a-kassan kan ge extra pengar om du är mellan jobb.

Så funkar det

1. Betala 100 kronor en gång så är du medlem hela första året efter examen.
  2. Du kommer att få en faktura när examen närmar sig.
  3. Du får automatiskt lägre avgift även ditt andra år som medlem.

Det mest prisvärda medlemskapet som finns för lärare!

Dessutom: välj en present!*

Om du betalar fakturan på 100 kronor före den 31 januari 2022 får du välja en present. Du kan bland annat välja mellan trådlösa hörlurar, mobilladdare, ett resekit eller en gåva till Rädda Barnen.

Smidigaste sättet att betala är att skaffa autogiro. Så gör du:

1. Logga in på din internetbank och gå till sidan för autogiro.
  2. Som mottagare av autogirot skriver du Lärarförbundet.
  3. Följ bankens instruktioner. Om banken ber om ett betalnummer skriver du in ditt personnummer, tolv siffror utan bindestreck.

Om du gör det idag kommer det att börja gälla från och med nästa månad.

Grattis till att du valt världens viktigaste yrke!

*Erbjudandet gäller för dig med examenstermin ht-2021 som betalar din medlemsavgift på 100 kronor senast den 31 januari 2022. Erbjudandet gäller en gång per medlem, först till kvarn och så långt lagret räcker. Du får en värdekod skickad per e-post när du har betalat. Du kan hämta ut din gåva till och med den 31 mars 2022. Därefter är kampanjen slut.

Tre bra skäl att fortsätta vara medlem efter examen

Trygghet i vardagen

Våra experter ger dig råd och tips om allt från din arbetsmiljö till löne- och karriärcoachning. Vi finns här för dig.

Karriär och utveckling

Kompetensutveckla dig löpande med våra populära kurser, inspirationsföreläsningar och nätverk. Du får även en prenumeration på tidningen Läraren och en specialtidning som du själv väljer gratis i ett helt år.

En gemenskap

Du är en del av Sveriges största akademikerförbund för lärare. En rörelse som vill ha ett starkt förbund för alla Sveriges lärare och skolledare. Vi är proffs på ditt yrke!

”Det är tillsammans vi kan påverka elevernas skolgång och vår arbetsmiljö!”

För Julia Norman, ämneslärare, var det självklart att fortsätta vara medlem i Lärarförbundet efter examen.

Om Lärarförbundet

Lärarförbundet är Sveriges största akademikerförbund med 234 000 lärare, skolledare, studie- och yrkesvägledare och lärarstudenter som medlemmar.

Saknar vi information om dig?

För att du ska kunna få bästa möjliga stöd av oss är det viktigt att vi har rätt uppgifter om dig. Nu när du har tagit examen, får jobb och kanske flyttar så är det dags att uppdatera dina uppgifter.

Det kan du enkelt göra själv på "Mina uppgifter"? Läs mer om hur du gör här!

Behöver du hjälp? Du är alltid välkommen att höra av dig till oss!