Shutterstock 1272868708
Senast uppdaterad

2020-05-11

Så uppdaterar du själv dina uppgifter

Visste du att du kan uppdatera dina uppgifter helt själv på "Min Sida"? Logga in på "Min Sida" om du exempelvis ska ändra yrkesroll, skolform, arbetsplats eller kontaktuppgifter!

Så gör du

Kontrollera och uppdatera dina uppgifter!

När du kommer in på Mina Uppgifter på Min Sida möts du av denna vy. Där kan du klicka på "ändra kontaktuppgifter", "ändra anställningsuppgifter", "lägg till anställning" och "se/ändra dina prenumerationer".

Ska rmavbild 2020 05 12 kl. 16.31.31

Klicka på "ändra kontaktuppgifter" för att uppdatera:

• Telefonnummer.
  • Mejladress. Lägg helst in din privata mejladress.
  • Adressuppgifter.

Klicka på "lägg till ny anställning" om du fått nytt jobb.

Klicka på "ändra anställning" för att uppdatera befintlig anställning. Detta kan du ändra:

• Omfattning
  • Arbetsplats
  • Arbetsgivare
  • Yrkesroll
  • Ämne/inriktning
  • Skolform

När du klickar på "ändra anställning" möts du av denna vy. I rollup-listorna kan du ändra till rätt om det står fel.

Ska rmavbild 2020 05 12 kl. 16.35.13

Klicka på "se/ändra dina prenumerationer" för att se och uppdatera vilka tidningar du vill ha. Du kommer du mötas av denna vy - där kan du kryssa i eller kryssa ur den/de tidningar du vill ha:

Dummy

Bra att tänka på

• Vissa av uppgifterna syns direkt när du har gjort ändringen. Andra syns när du har loggat ut och loggat in igen. Det som Lärarförbundet ordnar manuellt syns efter cirka ett dygn.
  • Namn- och adressändringar får Lärarförbundet regelbundet från Skatteverket.
  • Hittar du inte din arbetsplats i listan? Sök efter namnet med något av orden förskola/skola/förskolan först. Hittar du inte, ring Lärarförbundet Kontakt 0770-33 03 03.
  • Din nya arbetsplats och lokalavdelning syns det datum då du har börjat din nya anställning.
  • En verksamhet kan ha flera skolformer, och därför är det viktigt att du talar om vilken som gäller just dig.
  • Man behöver inte uppdatera sin lön på Min sida. Detta då vi inte behöver den informationen längre. Medlemsavgiften baseras inte på lön utan på sysselsättningsgrad. Läs mer om medlemsavgiften här. Vi behöver inte heller uppgiften för lönestatistiken då uppgiften lämnas av parterna.

Viktigt med uppdaterad info om dig

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig. Ska du till exempel arbeta deltid, vara föräldraledig eller sjukskriven kan medlemsavgiften bli lägre.

Medlemsavgiften baseras på din arbetsomfattning. Se sidan Lärarförbundets medlemsavgift. Meddela därför alltid ändringar, senast samma månad som ändringen gäller. Då kommer du att betala rätt medlemsavgift. Ändringarna görs samma månad som informationen kommer till Lärarförbundet. Vi kan inte ändra din medlemsavgift retroaktivt.

Och om vi har en färsk e-postadress till dig kan du få inbjudningar till olika events, nyhetsbrev med det senaste du behöver veta i ditt lärarliv samt erbjudanden om exklusiva medlemsförmåner!

Med vårt nya medlemssystem som lanserades 11 maj 2020 kommer stora möjligheter till att ge dig bättre anpassad service och kommunikation. Just därför är det extra viktigt med uppdaterade uppgifter om dig. Läs gärna mer vilka möjligheter och förändringar nya medlemssystemet har här.

Inte medlem ännu?

Gå med idag
– 3 månader kostnadsfritt!