Shutterstock 1272868708
Senast uppdaterad

2019-09-02

Så uppdaterar du själv dina uppgifter

Visste du att du kan uppdatera dina uppgifter helt själv på "Min Sida"? Logga in på "Min Sida" om du exempelvis ska ändra arbetsplats eller mejladress!

Så gör du

Det är superenkelt att uppdatera sin egen information och du slipper att sitta i telefonkö!

Logga först in på "Min Sida":

1. Gå in på https://www.lararforbundet.se/minsida.
  2. Klicka på Logga in till höger överst på sidan.
  3. Logga in med BankID.
  4. Klicka på ditt namn, klicka på Mina uppgifter.

Därefter kan du ändra följande uppgifter själv:

• Telefonnummer
  • Mejladress. Lägg helst in din privata mejladress.
  • Arbetsgivare. Skriv kommunens namn eller liknande.
  • Arbetsplats.
  • Lön.
  • Hantera dina medlemstidningar. Du kan börja prenumerera eller avbeställa någon av våra tidningar.

Bra att tänka på

• Vissa av uppgifterna syns direkt när du har gjort ändringen. Andra syns när du har loggat ut och loggat in igen. Det som Lärarförbundet ordnar manuellt syns efter cirka ett dygn.
  • Namn- och adressändringar får Lärarförbundet regelbundet från Skatteverket.
  • Hittar du inte din arbetsplats i listan? Sök efter namnet med något av orden förskola/skola/förskolan först. Hittar du inte, ring Lärarförbundet Kontakt 0770-33 03 03.
  • Din nya arbetsplats och lokalavdelning syns det datum då du har börjat din nya anställning.
  • Har du tillfällig ändring i din inkomst? Ändra inte procentsatsen och antal kronor du har i lön. Det är summan och procentsatsen för din grundlön som ska stå där.
  • I fältet "arbetsgivare" ska man skriva in kommunen eller företagets namn. Du ska inte skriva in namnet på din chef.

Detta måste Lärarförbundet Kontakt hjälpa dig att uppdatera

Vissa uppgifter kan bara Lärarförbundet Kontakt uppdatera åt dig. Ring 0770-33 03 03. Alla kontaktuppgifter och hjälp på vägen

• Ändra medlemsform, du kanske har börjat studera eller har blivit pensionär.
  • Tillfälliga ändringar i din inkomst.
  • Ändra hur du vill betala medlemsavgiften.
  • Tjänstledighet.
  • Sjukskrivning.
  • Föräldraledighet.
  • Studieledig.
  • Arbeta deltid.
  • Utan arbete.
  • Hjälp att få bankgironummer och/eller OCR-nummer.

Viktigt med uppdaterad info om dig

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig. Ska du till exempel arbeta deltid, vara föräldraledig eller sjukskriven kan medlemsavgiften bli lägre.

Medlemsavgiften baseras på din arbetsomfattning. Se sidan Lärarförbundets medlemsavgift. Meddela därför alltid ändringar. Då kommer du att betala rätt medlemsavgift. Ändringarna görs samma månad som informationen kommer till Lärarförbundet. Har du glömt att meddela, kan vi backa tre månader. Det betyder att du betalar mindre den tiden. Det går att backa en gång.

Och om vi har en färsk e-postadress till dig kan du få inbjudningar till olika events, nyhetsbrev med det senaste du behöver veta i ditt lärarliv samt erbjudanden om exklusiva medlemsförmåner!