Shutterstock 1272868708
Senast uppdaterad

2020-05-11

Så uppdaterar du själv dina uppgifter

Visste du att du kan uppdatera dina uppgifter helt själv på "Mina uppgifter"? Logga in på "Min Sida" och klicka sen på Mina uppgifter om du exempelvis ska ändra yrkesroll, skolform, arbetsplats eller kontaktuppgifter!

Rätt uppgifter om dig är viktigt

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig att du blir debiterad rätt medlemsavgift och får relevant information från oss.

Under Mina uppgifter på lararforbundet.se kan du se och ändra de anställningsuppgifter vi har på dig. Om du tillfälligt arbetar mindre än 75% kan du ha rätt till en reducerad medlemsavgift. Anmäl detta via vårt kontaktformulär eller ring Lärarförbundet Kontakt på 0770-33 03 03. Det kan till exempel vara att du är föräldraledig, arbetslös eller sjukskriven.

Och om vi har en färsk e-postadress till dig kan du få inbjudningar till olika events, nyhetsbrev med det senaste du behöver veta i ditt lärarliv samt erbjudanden om exklusiva medlemsförmåner!

Läs mer om Lärarförbundets medlemsavgift här.

Så gör du

Kontrollera och uppdatera dina uppgifter!

När du kommer in på Mina Uppgifter på Min Sida möts du av denna vy. Där kan du klicka på "ändra kontaktuppgifter", "ändra anställningsuppgifter", "lägg till anställning" och "se/ändra dina prenumerationer".

Ska rmavbild 2020 05 12 kl. 16.31.31

Klicka på "ändra kontaktuppgifter" för att uppdatera:

• Telefonnummer.
  • Mejladress. Lägg helst in din privata mejladress.
  • Adressuppgifter.

Klicka på "lägg till ny anställning" om du fått nytt jobb.

Klicka på "ändra anställning" för att uppdatera befintlig anställning. Detta kan du ändra:

• Omfattning
  • Arbetsplats
  • Arbetsgivare
  • Yrkesroll
  • Ämne/inriktning
  • Skolform

När du klickar på "ändra anställning" möts du av denna vy. I rollup-listorna kan du ändra till rätt om det står fel.

Ska rmavbild 2020 05 12 kl. 16.35.13

Klicka på "se/ändra dina prenumerationer" för att se och uppdatera vilka tidningar du vill ha. Du kommer du mötas av denna vy - där kan du kryssa i eller kryssa ur den/de tidningar du vill ha:

Dummy

Bra att tänka på

• Vissa av uppgifterna syns direkt när du har gjort ändringen. Andra syns när du har loggat ut och loggat in igen. Det som Lärarförbundet ordnar manuellt syns efter cirka ett dygn.
  • Namn- och adressändringar får Lärarförbundet regelbundet från Skatteverket.
  • Hittar du inte din arbetsplats i listan? Sök efter namnet med något av orden förskola/skola/förskolan först. Hittar du inte, ring Lärarförbundet Kontakt 0770-33 03 03.
  • Din nya arbetsplats och lokalavdelning syns det datum då du har börjat din nya anställning.
  • En verksamhet kan ha flera skolformer, och därför är det viktigt att du talar om vilken som gäller just dig.
  • Man behöver inte uppdatera sin lön på Min sida. Detta då vi inte behöver den informationen längre. Medlemsavgiften baseras inte på lön utan på sysselsättningsgrad. Läs mer om medlemsavgiften här. Vi behöver inte heller uppgiften för lönestatistiken då uppgiften lämnas av parterna.

Inte medlem ännu?

Gå med idag
– 3 månader kostnadsfritt!