Istock 532269374
Senast uppdaterad

2020-05-18

Medlemslån

​Känns det jobbigt att förhandla med banken? Vi har gjort det åt dig! Som medlem i Lärarförbundet erbjuds du förmånliga lån hos Danske bank och SEB.

Gå med idag
– 3 månader kostnadsfritt!

Samarbetet mellan Lärarförbundet och Danske Bank samt SEB ger dig som medlem en hel del exklusiva förmåner som kan stärka sin ekonomi. Nedan presenteras de förmånliga medlemslån som erbjuds.

Danske Bank

Medlemsrabatt på bolån

Som medlem i Lärarförbundet har du via samarbetet med Danske Bank alltid tillgång till ett av marknadens bästa bankerbjudanden med kraftig rabatt på hela ditt bolån.

Men inte bara det! Medlemserbjudandet blev just ännu bättre! Bland annat så tas förmånsnivåerna bort vilket gör erbjudandet lika för alla och lättare att förstå. Du alltid en unik rabatt på kontopaket, bolån, bil-och båtlån samt högre ränta på sparkontot hos Danske Bank.

Medlemsförmån - extra hög sparränta 0,60 %

Just nu erbjuds medlemmar en extra hög ränta på Sparkonto XL. Att spara på ett sparkonto är viktigt för det kortsiktiga sparandet till exempelvis en semester eller buffert. Erbjudandet gäller fram tills 30 september 2020 under förutsättning att ränteläget är detsamma.

Sparkonto XL omfattas av insättningsgaranti.

Medlemsrabatt på direktlån - 3,95 %
Du som är medlem i Lärarförbundet kan nu få ett direktlån med en ränta på 3,95 %. Danske Bank rekommenderar att ett privatlån är på max tre gånger ens månadslön, för att ha en så trygg ekonomi som möjligt. Att ta ett direktlån kan vara lämpligt när något oförutsett sker, kanske ger bilen eller värmepannan upp. Det är möjligt att låna från 10 000 kr upp till 300 000 kr. Det behövs ingen säkerhet och du som kund får snabbt besked.

Danske Bank erbjuder Lärarförbundets medlemmar:

• En av marknadens lägsta bolåneräntor
  • Direktlån med en ränta på 3,95 %
  • Kontopaket med unik medlemsrabatt
  • Fördelaktiga bil- och båtlån
  • VIP-nummer för bästa service
  • Smidig digital rådgivning
  • Så tar du del av detta erbjudande

För att kunna använda medlemsrabatten behöver du logga in som medlem i Lärarförbundet (BankID behövs).

Om du har problem att logga in, kontakta vår medlemsservice.

När du har loggat in kommer information om din rabatt att visas här.

SEB

Samarbetet mellan Lärarförbundet och SEB ger dig möjlighet till både förmånligt medlemslån och bra erbjudande på bolån.

Medlemslån SEB
    Du behöver inte ha dina övriga bankaffärer hos SEB för att förmånliga lån med låg ränta och du betalar inga avgifter. Låna från 20 000 upp till 350 000 kronor. Du kan när som helst lösa lånet utan extra kostnader. Läs mer och ansök online hos SEB.

Bolån SEB
    SEB erbjuder rabatt på bolåneräntor och bindningstider enligt tabell nedan.

På övriga bindningstider gäller individuell prissättning/rabattering. Även från ovanstående bindningstider finns möjligheter att få ytterligare rabatt beroende på vad din individuella prissättning visar som bl. a påverkas av parametrar som bolånets storlek i förhållande till bostadens värde och hur mycket affärer du i övrigt har på SEB.

Så tar du del av detta erbjudande

För att kunna ta del av detta erbjudande behöver du vara inloggad som medlem på vår webbplats.

1. Klicka på LOGGA IN längst upp till höger på denna sida
    2. Logga in med BankID
    3. När du loggat in visas information om erbjudandekod/erbjudandelänk nedan (om du har problem med inloggning, kontakta vår medlemsservice, Lärarförbundet Kontakt).