Bol n  medlemsl n  istock 936987198
Senast uppdaterad

2019-05-29

Medlemslån

​Känns det jobbigt att förhandla med banken? Vi har gjort det åt dig! Som medlem i Lärarförbundet erbjuds du förmånliga lån hos Danske bank och SEB.

Gå med idag – 3 månader gratis!

Samarbetet mellan Lärarförbundet och Danske Bank samt SEB ger dig som medlem en hel del exklusiva förmåner som kan stärka sin ekonomi. Nedan presenteras de förmånliga medlemslån som erbjuds.

Danske Bank

Medlemsrabatt på bolån – från 1,19 %

Som medlem i Lärarförbundet har du via samarbetet med Danske Bank alltid tillgång till ett av marknadens bästa bankerbjudanden med kraftig rabatt på hela ditt bolån. Just nu erbjuds medlemmar i Lärarförbundet bolån från 1,19 % med 1 års bunden ränta.

Men inte bara det! Medlemserbjudandet blev just ännu bättre! Bland annat så tas förmånsnivåerna bort vilket gör erbjudandet lika för alla och lättare att förstå. Du alltid en unik rabatt på kontopaket, bolån, bil-och båtlån samt högre ränta på sparkontot hos Danske Bank.

Medlemsförmån - extra hög sparränta

Just nu erbjuds medlemmar en extra hög ränta på Sparkonto XL. Att spara på ett sparkonto är viktigt för det kortsiktiga sparandet till exempelvis en semester eller buffert. Erbjudandet gäller fram tills 30 september 2020 under förutsättning att ränteläget är detsamma.

Sparkonto XL omfattas av insättningsgaranti.

Från den 1 september 2018 erbjuder Danske Bank en ännu förmånligare rabatt på rörliga bolån för dig som medlem med en ränta på 1,34% (tidigare 1,44%). Erbjudandet gäller för medlemmar som har en total affärsvolym (lån och sparande) på mer än 750 000 kr.” Du hittar alltid aktuell räntenivå på nedanstående länk.

Medlemsrabatt på direktlån - 3,70 %
Du som är medlem i Lärarförbundet kan nu få ett direktlån med en ränta på 3,70 %. Danske Bank rekommenderar att ett privatlån är på max tre gånger ens månadslön, för att ha en så trygg ekonomi som möjligt. Att ta ett direktlån kan vara lämpligt när något oförutsett sker, kanske ger bilen eller värmepannan upp. Det är möjligt att låna från 10 000 kr upp till 300 000 kr. Det behövs ingen säkerhet och du som kund får snabbt besked.

Danske Bank erbjuder Lärarförbundets medlemmar:

• En av marknadens lägsta bolåneräntor, bunden 2-årig ränta från 1,19%
  • Direktlån med en ränta på 3,70 %
  • Kontopaket med unik medlemsrabatt
  • Fördelaktiga bil- och båtlån
  • VIP-nummer för bästa service
  • Smidig digital rådgivning
  • Så tar du del av detta erbjudande

För att kunna ta del av detta erbjudande behöver du vara inloggad som medlem på vår webbplats.

1. Klicka på LOGGA IN längst upp till höger på denna sida
    2. Logga in med BankID
    3. När du loggat in visas information om erbjudandekod/erbjudandelänk nedan (om du har problem med inloggning, kontakta vår medlemsservice, Lärarförbundet Kontakt).

SEB

Bol n tabell seb

På övriga bindningstider gäller individuell prissättning/rabattering. Även från ovanstående bindningstider finns möjligheter att få ytterligare rabatt beroende på vad din individuella prissättning visar som bl. a påverkas av parametrar som bolånets storlek i förhållande till bostadens värde och hur mycket affärer du i övrigt har på SEB.

Så tar du del av detta erbjudande

1. Klicka på LOGGA IN längst upp till höger på denna sida
    2. Logga in med BankID