Senast uppdaterad

2021-09-15

Bokmässan 2021

Årets Bokmässa den 23–26 september är ett hybridevent med studiosamtal på Svenska Mässan som direktsänds på Bokmässan Play. Seminarierna går även att se i efterhand. Vi finns som vanligt på plats med en lång rad seminarier som riktar sig både till lärare och skolledare.

Gabriella Ekström Filipsson och Anders Forsell 24/9 kl 9.15

Medlemsrabatt på Bokmässan Play

Som medlem får du 25 procent rabatt på Bokmässan Play. Det innebär att din biljett kostar 296 kronor istället för 395 kronor.

För att kunna ta del av rabatten på Bokmässan behöver du logga in som medlem i Lärarförbundet (BankID behövs).

Om du har problem att logga in, kontakta vår medlemsservice.

När du har loggat in kommer information om hur du får rabatt på Bokmässan Play att visas här.

Gå med idag
– 6 månader gratis!

Skolspåret på Bokmässan

På Bokmässan är skola alltid i fokus. Många av samtidens främsta skolexperter, författare och inspiratörer är på plats. I år är det enklare än någonsin att fördjupa din kunskap och inspireras till nya idéer om hur du kan utveckla dig själv och din skola.

Lisa Heino, Hjalmar Holgersson, Anna Ekström, Maria Rönn och Anita Norlund. 24/9 kl 9.00

Nytt i år: Skolledarspåret

I år gör Bokmässan en extra satsning på skolledare. Skolledarspåret består av femton seminarier som utgår bland annat från skolans största ödesfrågor, postpandemiska perspektiv samt agila förhållningssätt.

Innehållet utgår från forskning, skolutveckling och ledarskap och Lärarförbundet Skolledare är med och arrangerar flera seminarier.

Gabriella Ekström Filipsson , Robert Svensson, Musse Hasselvall och Alexandra Pascalidou. 24/9 , 14.15

"Jag är glad att Bokmässan satsar på Skolledarspåret. Skolledare står mitt i politikens stora utmaningar - att förbättra skolresultaten, hantera lärarbristen och lyckas med nyanlända elevers integrering i skolan. Här får skolledare möjlighet att ta del av föreläsningar som berör just deras komplexa uppdrag och även tillfällen att möta andra skolledare."

Ann-Charlotte Gavelin Rydman, ordförande Lärarförbundet Skolledare

Om Bokmässan

Bokmässan är Nordens största kulturevenemang och årets viktigaste litteraturhändelse. Sedan starten 1985 har miljontals läsare, författare och branschfolk lockats till Göteborg i början av hösten.

Mässan är sedan länge en mittpunkt för svensk bokutgivning och erbjuder även kompetensutveckling, inspiration och rekreation.

Bokmässan 2021 blir ett hybridevent som arrangeras inför studiopublik på Svenska Mässan i Göteborg den 23–26 september och som direktsänds på Bokmässan Play.

Årets teman är Demokrati, LÄS! LÄS! LÄS! och Nordisk litteratur.

Inför 2022 planeras en återkomst av Bokmässan så som många känner den, med utställning, scen- och monterprogram samt seminarier och samtal.

Samtidigt kommer de nya formaten som utvecklats under 2020 och 2021 även fortsättningsvis kunna skapa mervärde för både utställare och besökare, såväl fysiskt som digitalt.
Läs mer på bokmassan.se