Kongress 2018 stor

Kongress 2018: Rätt kurs för framtiden

Den 23 – 26 oktober har Lärarförbundet kongress. Då tar vi beslut om vilka frågor vi ska prioritera ända fram till 2026. Här hittar du all information du behöver inför, under och efter kongressen oavsett om du är kongressombud, arbetsplatsombud eller vanlig medlem.

Senaste nytt:

Nominera kongresspresidium

Nu kan kongressombuden nominera kongresspresidium. Nomineringar kan göras fram till och med den 12 augusti. Läs mer här.

Prova-på-kongress var uppskattad

Den 14 juni samlades kongressombud från hela landet till en förberedelsekonferens i Lärarnas hus. Läs mer här.

Norstr m borl nge

Emma och Gunilla Norström, dotter och mor, kommer från Borlänge och de är bägge två kongressombud. För Gunilla är det den 7:e kongressen medan Emma är kongressombud för första gången. – Så här bra har vi aldrig fått förbereda oss tidigare, säger Gunilla.

Se vilka som nominerats till nationella organ

Utifrån alla inkomna nomineringar kommer valberedningen i augusti presentera sitt förslag till ledamöter till Lärarförbundets förbundsstyrelse för kommande kongressperiod, revisorer samt ledamöter till Lärarstiftelsens styrelse. Läs mer.

Här är alla kongressombud!

Här kan du se alla valda kongressombud! . Kongressombuden kan börja nominera kongresspresidium från den 1 juli.

Så här många svarade på remisserna!

Den 15 mars var slutdatum för att svara på förbundsstyrelsens remisser till kongressen. Ca 300 svar kom in totalt. Läs mer här om hur många som svarade på de olika remisserna. Du kan också läsa samtliga remissvar och en sammanfattning av dem. Den 23 augusti presenteras det slutliga förslaget till beslut.

Hitta på kongresswebben

Kongresskalender 170126

Med gemensam kraft bygger vi framtid

Vi kan förändra vardagen i skolan