Inspelade föreläsningar från Inspirationskvällarna

Här kan du som är medlem i Lärarförbundet se inspelningarna från våra Inspirationskvällar.

För att kunna se föreläsningarna behöver du logga in som medlem i Lärarförbundet (BankID behövs).

Om du har problem att logga in, kontakta vår medlemsservice.

30 mars – Pernilla Lundgren

Pernilla Lundgren är legitimerad lärare och forskarutbildad med fördjupning inom pedagogisk bedömning, naturvetenskap och didaktik. Hon föreläste om Tio år med kunskapskrav, där hon tog oss med på en resa där hon beskriver hur praktiken påverkats av nuvarande kunskapskrav, hur vi hamnade där och vart vi kanske är på väg med de reviderade kursplanerna.

Filmen från Pernillas föreläsning avpublicerades 2 maj.

31 mars – Micael Bydén

Sveriges överbefälare Micael Bydén är general och överbefälhavare för Försvarsmakten och Sveriges högsta militära chef. Han föreläste om Vikten av en sund värdegrund och tillitsfulla relationer.

Filmen från föreläsningen avpublicerades den 2 maj.

19 april – Pia Sundhage

Pia Sundhage är en av Sveriges främsta coacher och idrottsledare med en lång och framgångsrik karriär, inte minst internationellt. Men hon är också en fantastisk föreläsare som berättade om sina erfarenheter kring vad som är viktigt för att nå framgång.

Johanna Jaara Åstrand, ordförande i Lärarförbundet, modererade föreläsningen.

Filmen från föreläsningen är tillgänglig för alla medlemmar till och med den 25 maj.

26 april – Parul Sharma

Parul Sharma är människorättsjurist, författare och hållbarhetsexpert samt styrelseordförande för Amnesty. Parul Sharma delade med sig av sin kunskap om hur du kan arbeta med att undervisa i Agenda 2030 och de globala målen.

Eva Elmstedt Frisk, internationell sekreterare på Lärarförbundet, modererade föreläsningen.

Rabatt på Parul Sharmas böcker – Mellan den 19 april och 3 maj får du 15 procent rabatt hos Adlibris på tre av Paruls böcker:

Filmen från föreläsningen kan du som är medlem se till och med den 29 maj.

3 maj - Per Söderpalm

Per Söderpalm är medieanalyschef på Kantar Public med särskilt fokus på anseende och omvärldsfrågor, han föreläste om Valår - vägval för skolan.

Lisa Heino, politisk utredare på Lärarförbundet modererade föreläsningen.

Filmen från föreläsningen kan du se till och med den 13 juni.

Nya Inspirationskvällar kommer i höst

Vårterminens alla Inspirationskvällar är nu genomförda. Nu planerar vi för återkomsten i höst med nya, inspirerande föreläsningar. Den 31 augusti inleder Morgan Alling med föreläsningen Konsten att hantera besvärliga människor.

Läs om de Inspirationskvällar som varit i vår.

Inte medlem än?