Senast uppdaterad

2021-04-12

eTwinning i undervisning - webbinarium med Emelie Hahn

Även du som inte är medlem är välkommen till detta öppna webbinarium. Genom eTwinning kan du arbeta med världen i klassrummet, virtuellt resa runt i Europa med dina elever och bedriva autentisk språkundervisning i realtid.

Emelie Hahn är eTwinningambassadör för Sverige med mångårig erfarenhet av att initiera och driva internationella projekt. I denna föreläsning visar hon hur hon arbetar med eTwinningprojekt, systematiskt integrerade i undervisningen, och vilket mervärde som detta sätt att arbeta ger elever, kollegiet och skolan i stort.

Webbinariet är ett samarrangemang med UHR, Universitets- och högskolerådet, som även inleder föreläsningen.

Emelie Hahn

Emelie Hahn är förstelärare i språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt samt lärare på Gränbyskolan i Uppsala kommun. Hon är eTwinningambassadör för Universitets- och högskolerådet, UHR, och tillsammans med Charlotta Granath aktuell med handboken Världen i klassrummet – från det lokala till det globala. Emelie är vinnare av Guldäpplet 2020, den europeiska kvalitetsutmärkelsen för språkundervisning European Language Label och pedagogpriser.

När? Var? Hur?

Datum: 20 maj
Tid: 15.00-16.30
Plats: digitalt möte
Sista anmälningsdag: den 17 maj

Välkommen att anmäla dig här!