Senast uppdaterad

2018-03-10

Dina medlemsförmåner

Som medlem i Lärarförbundet har du tillgång till en mängd olika medlemsförmåner. Nedan finner du hela listan, indelat per kategori.

Fritid och resor

Rabatt på olika resor och boenden

Få rabatt på semesterboenden i Italien, hotell i Åre och övriga Skandinavien samt kryssningar med Tallink Silja och Viking Line.

Sommaren 2018 kan du flyga med BRA med 25% rabatt

Försäkringar, förmånliga lån och pension

Försäkring

• Inkomstförsäkring, ingår i medlemskapet
  • Genom Lärarförsäkringar erbjuder vi dig rabatt och bra villkor för hemförsäkring, olycksfallsförsäkring, sjukförsäkring och livförsäkring mm.

Förmånliga lån

Danske Bank och SEB erbjuder dig som medlem förmånliga räntor vid tecknande av bolån eller medlemslån.

Pension

Svenska Lärarfonder erbjuder medlemmar ett bra sparalternativ för pensionen. Spara i fonder med låga avgifter och bra förvaltning.

Kompetensutveckling, stipendier, tidningar och uppslagsverk

Kompetensutveckling

• Lärarförbundet har en rad olika föreläsningar, kurser och seminarier för dig som vill vässa dina kompetenser. Du har även möjlighet att inspelade föreläsningar och seminarier när du vill och utan extra kostnad på lararkanalen.se.
  • 25 % rabatt (max 1000 kr) vid deltagande i Sensus cirkelverksamhet eller kulturprogram

Stipendier

Lärarförbundet har flertalet stipendier som du som medlem kan ansöka om.

Tidningar

I ditt medlemsskap ingår två tidningar Lärarnas Tidning och Pedagogiska Magasinet, helt utan kostnad. Utöver dem erbjuder vi även flertalet andra tidningar för så lite som 22 kr i månaden. Utöver Lärarförbundets egna tidningar, har du som medlem även möjlighet att prenumerera på Fokus, Sveriges enda renodlade nyhetsmagasin, till ett rabatterat pris.

Uppslagsverk

För den vetgirige: Prenumerera på det webbaserade uppslagsverket Nationalencyklopedin till specialpris!

Verktyg som underlättar vardagen

• Vi vill hjälpa lärare att förenkla sin vardag och har därför tagit fram en rad smidiga digitala verktyg.
  • Kontakta någon av våra experter i Min Kollega ifall du behöver hjälp med yrkesfrågor, undervisning, föräldrakontakter eller yrkesetiska frågor.
  • Få kvalitetssäkrade lektionstips, kopplade till läroplan med hjälp av Lektionsbanken.