Senast uppdaterad

2019-01-25

Dina medlemsförmåner

Som medlem i Lärarförbundet har du tillgång till en mängd olika medlemsförmåner!

Personlig vägledning, stöd & karriär

Vi finns ett samtal bort när du behöver det

Som medlem i Lärarförbundet har du tillgång till personlig vägledning med ditt ombud, din avdelning eller via Lärarförbundet Kontakt, som har öppet vardagar kl. 8-17 på 0770-33 03 03. Det kan till exempel handla om:

Karriärrådgivning via vår samarbetspartner Go Monday

Go Monday hjälper dig utvecklas och ta nästa steg i yrkeslivet. De erbjuder en rad tjänster inom karriärutveckling för att du ska kunna få snabb hjälp att komma vidare i din karriär när du behöver det. Nedan ser du de tjänster du som medlem har tillgång till - helt utan kostnad.

Granskning av CV och personligt brev

Feedback om hur du kan förbättra din ansökan och öka chansen att komma på intervju. Beställ online och få svar inom 24 timmar.

Muntlig intervjuförberedelse

Träning via telefon med en karriärexpert. Ett samtal varar i ca 30 minuter. Boka tid online - oftast finns lediga tider redan imorgon.

Skriftlig intervjuförberedelse

Du som medlem svarar skriftligen på intervjufrågor i lugn och ro och får därefter skriftligen feedback på dina svar. Beställ online och få svar inom 24 timmar.

Effektivt rådgivande karriärsamtal

Samtal per telefon med en karriärexpert. Ett samtal varar i ca 20 minuter och du bestämmer vad samtalet ska handla om. Boka tid online - oftast finns lediga tider redan imorgon.

Introduktionsprogram samt profilgranskning av LinkedIn

Kom igång med LinkedIn på riktigt och/eller få feedback på din profil. Mailbaserat 4-stegsprogram för att komma igång och granskning online med de mest relevanta råden för dig. Beställ online och få feedback inom 24 timmar.

Vägledning från Go Monday ingår som en del av ditt medlemskap i Lärarförbundet och är utan kostnad för dig som medlem.

För att kunna ta del av dessa tjänster behöver du vara inloggad som medlem på vår webbplats. Är du inte inloggad loggar du enkelt in med BankID (du ser rutan "Logga in" längst upp på denna sida). I inloggat läge kommer du här nedan se länkar till de olika karriärtjänsterna.

Kompetensutveckling, stipendier, tidningar och uppslagsverk

Kompetensutveckling

• Lärarförbundet har en rad olika föreläsningar, kurser och seminarier för dig som vill vässa dina kompetenser. Du har även möjlighet att inspelade föreläsningar och seminarier när du vill och utan extra kostnad på lararkanalen.se.
  • 25 % rabatt (max 1000 kr) på kvalificerade kurser och konferenser i Lärarfortbildning AB:s regi. Lärarfortbildning arrangerar fortbildning för alla skolformer, från förskola till vuxenutbildning och sfi. Läs mer om Lärarfortbildning och erbjudandet.
  • 25 % rabatt (max 1000 kr) vid deltagande i Sensus cirkelverksamhet eller kulturprogram

Stipendier

Lärarförbundet har flertalet stipendier som du som medlem kan ansöka om.

Tidningar

I ditt medlemskap ingår två tidningar Lärarnas Tidning och Pedagogiska Magasinet, helt utan kostnad. Utöver dem erbjuder vi även flertalet andra tidningar för så lite som 22 kr i månaden. Utöver Lärarförbundets egna tidningar, har du som medlem även möjlighet att prenumerera på Fokus, Sveriges enda renodlade nyhetsmagasin, till ett rabatterat pris.

Uppslagsverk

För den vetgirige: Prenumerera på det webbaserade uppslagsverket Nationalencyklopedin till specialpris!

Försäkringar, förmånliga lån och pension

Försäkring

• Inkomstförsäkring, ingår i medlemskapet
  • Genom Lärarförsäkringar erbjuder vi dig rabatt och bra villkor för hemförsäkring, olycksfallsförsäkring, sjukförsäkring och livförsäkring mm.

Förmånliga lån

Danske Bank och SEB erbjuder dig som medlem förmånliga räntor vid tecknande av bolån eller medlemslån.

Pension

Svenska Lärarfonder erbjuder medlemmar ett bra sparalternativ för pensionen. Spara i fonder med låga avgifter och bra förvaltning.

Verktyg som underlättar vardagen

• Som medlem har du tillgång till en rad smidiga digitala verktyg som Arbetstidskollen och tillgång till lönestatistik.
  • Kontakta någon av våra experter i Min Kollega ifall du behöver hjälp med yrkesfrågor, undervisning, föräldrakontakter eller yrkesetiska frågor.
  • Få kvalitetssäkrade lektionstips, kopplade till läroplan med hjälp av Lektionsbanken.

Fritid och resor

Rabatt på olika resor och boenden

Få rabatt på semesterboenden i Italien, hotell i Åre och övriga Skandinavien samt kryssningar med Tallink Silja och Viking Line.

SJ

Medlemmar i Lärarförbundet erbjuds att köpa privatresor med tåg i SJ:s regi samt andra resetjänster ur SJ:s sortiment till förmånliga villkor.

Just nu är det 15 procents rabatt på alla resor för alla medlemmar i Lärarförbundet. Erbjudandet gäller till den 31 maj 2019.

För att kunna ta del av dessa tjänster behöver du vara inloggad som medlem på vår webbplats. Är du inte inloggad loggar du enkelt in med BankID (du ser rutan "Logga in" längst upp på denna sida). I inloggat läge kommer du här nedan se hur du tar del av erbjudandet.

Hälsa & träning

Medlemmar i Lärarförbundet erbjuds lösa medlemskap på en eller flera av ACTICs anläggningar (ej Täby och Landskrona)

• Actic ger 20% rabatt på ordinarie årskortsprls. Se www.actic.se för priser och lokalt utbud.
  • Actic ger 50% rabatt på medlemsavgiften.
  • 10 dagars provperiod för den som vill prova på.
  • 2 träffar med en tränare ingår i medlemskapet.

Så utnyttjar du erbjudandet

Medlemmen uppger kod i samband med tecknande av medlemskap i ACTIC för att få tillgång till det rabatterade priset.