Skolledare grupp
Senast uppdaterad

2019-09-24

Därför ska du bli medlem i Lärarförbundet Skolledare

Varmt välkommen till Lärarförbundet Skolledare!

Gå med idag – 3 månader gratis!

Hos oss betalar du bara 290 kr i medlemsavgift. En lägre medlemsavgift än vad du betalar hos andra fackförbund för skolledare. Ett medlemskap hos oss ger dig ett mycket bra innehåll. Här är några exempel på vad som ingår:

• Inkomstförsäkring som gäller i upp till 200 arbetsdagar och gäller även om du säger upp dig själv, under förutsättning att du uppbär A-kassa. Du kan inte få en mer förmånlig inkomstförsäkring som skolledare.
  • Kursutbud med hög kvalitet och verksamhetsnära fortbildning. Exempel är våra populära Chef & Ledarskaps utbildningar och konferensen Skolledare21.
  • Tidningen Chef & Ledarskap. Chef & Ledarskap är förbundstidning för Lärarförbundet Skolledare. Denna tidning kommer ut 6 gånger/år och ingår självklart i ditt medlemskap
  • Som skolledare har du ett särskilt knappval när du vill prata med vår medlemsservice, Lärarförbundet Kontakt.
  • Vid behov har du också möjlighet att kontakta ditt personliga skolledarombud. Ombudet kan hjälpa dig när det gäller frågor som rör din yrkesroll, ditt chefskap och villkor som är förknippade med din anställning
  • Tillgång till en CV-tjänst där du som medlem får tillgång till en rad tjänster för din personliga utveckling: vi granskar ditt cv och personliga brev och föreslår förbättringar i dina olika profiler på till exempel LinkedIn. Vi ger dig också förberedande tips och stöd inför dina intervjuer och har rådgivande karriärsamtal när du behöver det.

Vad är Lärarförbundet Skolledare?

Lärarförbundet Skolledare är en egen organisation för chefer i Lärarförbundet. Lärarförbundet Skolledare har egen styrelse och egna mål. Skolledarmötet är Lärarförbundet Skolledares högsta beslutande organ. Skolledare engagerar sig naturligtvis också lokalt i Lärarförbundet.

Lärarförbundet Skolledare arbetar för att utveckla yrke och villkor i Sveriges största organisation för skolledare med drygt 6 600 yrkesaktiva medlemmar. Tillsammans är vi starka och därför samlar vi alla skolledare och lärare i ett och samma kraftfulla förbund.

Gå med idag – 3 månader gratis!