Pexels photo 461077
Senast uppdaterad

2019-05-29

CV-tjänsten

Vill du ha hjälp med ditt CV? Eller ska du på anställningsintervju och behöver lite tips inför? "CV-tjänsten" från Lärarförbundet och företaget Go Monday hjälper dig utvecklas och ta nästa steg i yrkeslivet.

Gå med idag – 3 månader gratis!

Karriärutveckling med CV-tjänsten

Via CV-tjänsten får du tillgång till en rad tjänster för din personliga utveckling. Som medlem får du fri tillgång till flera tjänster för att snabbt få hjälp att komma vidare i din karriär när du behöver det.

Granskning av CV och personligt brev

Få feedback om hur du kan förbättra din ansökan och öka chansen att komma på intervju. Beställ online och få svar inom 24 timmar. Du får både en kvantitativ bedömning med ett poängbaserat omdöme, och en kvalitativ del med personliga råd. Fokus ligger både på att göra din ansökan personlig och formellt korrekt. Vi erbjuder olika granskningsstöd beroende vem du är och vilken tjänst du söker.

Ny i yrkeslivet
För dig som fortfarande studerar eller nyligen tagit examen. Vi lägger fokus på att identifiera dina meriter, demonstrera att du tillgodogjort dig studierna och visa att du har båda fötterna på arbetsmarknaden. Vi hjälper dig att göra din presentation fylligare, förtydliga din karriärriktning och lyfta fram din potential.

Erfaren
För dig som har några års arbetslivserfarenhet och söker en befattning utan verksamhets- eller personalansvar. Kanske söker du dig till en ny skola, eller en roll som förstelärare. Vi lägger extra fokus på hur du bäst drar fördel av den erfarenhet du har och hur du samtidigt visar ett tydligt fokus på framtiden. Vi hjälper dig att skapa en röd linje i din ansökan och visa vad som lett fram till där du är idag och binda ihop det med den tjänst du söker.

Chef
Speciellt utformad för dig som söker en chefsbefattning med verksamhets- eller personalansvar. Vi tittar på dina ledaregenskaper, resultat, din förståelse för verksamheten och tidigare chefserfarenhet.

Stöttning inför anställningsintervjun

I Go Mondays intervjuförberedelse får öva på de vanligast förekommande intervjufrågorna, både skriftligen och muntligen. Du väljer själv om du vill genomföra båda delarna eller bara en av dem.

Muntlig intervjuförberedelse
Träning via telefon med en karriärexpert. Ett samtal varar i ca 40 minuter. Boka tid online - oftast finns lediga tider redan imorgon.

Skriftlig intervjuförberedelse
Du svarar skriftligen på intervjufrågor i lugn och ro och får därefter skriftligen feedback på dina svar. Beställ online och få svar inom 24 timmar.

Rådgivande karriärsamtal

Samtal per telefon med en expert. Ett samtal varar i ca 20 minuter och du bestämmer vad samtalet ska handla om. Boka tid online - oftast finns lediga tider redan imorgon.

Experten ger råd, svarar på frågor och kan utmana dig att tänka i nya banor och prova nya angreppssätt vad gäller jobbsök och karriärutveckling.

LinkedIn profilgranskning och introduktionsprogram

Är du sugen på att börja använda det sociala mediet LinkedIn för att komma vidare i arbetslivet? Med hjälp av GoMonday så får du hjälp att komma igång med LinkedIn på riktigt.

Professionell bedömning av din LinkedIn-profil
Som medlem hos Lärarförbundet får du kostnadsfritt en professionell bedömning av din LinkedIn-profil. Få feedback på din LinkedIn-profil i ett mailbaserat 4-stegsprogram, med feedback och de mest relevanta råden för dig. Du får svar på hur du kan öka effekten av din profil och därmed förbättra dina chanser till jobbet du vill ha. Granskningen görs online av Go Mondays jobbexperter som svarar inom 24 timmar. Beställ online och få feedback inom 24 timmar.

Hjälp att komma igång
Som medlem hos Lärarförbundet kan du kostnadsfritt ta del av ett fyrstegsprogram som hjälper dig att enkelt komma igång med LinkedIn. På några dagar går du från nybörjare till en rätt avancerad LinkedIn-användare. Du får tips om hur du ska komma igång, hur du jobbar vidare med din profil och hur du utvecklar ditt kontaktnät.

Programmets fyra delar skickas till dig per mejl. Varje del innehåller viktiga saker att tänka på och några uppgifter som hjälper dig framåt. Fokus ligger på hur du får effekt av din närvaro på LinkedIn.

De fyra delarna i programmet

1. Back to basics: Vad är LinkedIn egentligen?
  2. Bygg en stark profil för att skapa intresse
  3. Så använder du ditt kontaktnät för att nå ut
  4. Håll dig levande på LinkedIn

Så tar du del av detta erbjudande

För att kunna ta del av detta erbjudande behöver du vara inloggad som medlem på vår webbplats.

1. Klicka på LOGGA IN längst upp till höger på denna sida
  2. Logga in med BankID
  3. När du loggat in visas information om erbjudandekod/erbjudandelänk nedan (om du har problem med inloggning, kontakta vår medlemsservice, Lärarförbundet Kontakt).