Senast uppdaterad

2022-06-23

Bokmässan 2022

Efter två år på sparlåga drar årets fullmatade Bokmässa i Göteborg igång den 22 till den 25 september 2022. Förutom starkt skolfokus på Lärarspåret och Skolledarspåret innehåller årets mässa teman som Sydafrika, klimatkrisen, crimetime och röster från Ukraina.

Som vanligt är Lärarförbundet och Lärarförbundet Skolledare med och arrangerar en lång rad programpunkter i Lärarspåret och Skolledarspåret. Som medlen i Lärarförbundet och Lärarförbundet Skolledare erbjuds du 20 procent rabatt på biljettpriset.

Klicka här om du vill boka biljett och utnyttja din rabatt.

Skolspåret på årets bokmässa

Skolspåret består av speciellt utvalda samtal, föreläsningar och diskussioner ur Bokmässans seminarieprogram för dig som arbetar inom skola och utbildning. Här står lärarnas utmaningar, kraft och flexibilitet i centrum. Lust till lärande, läsfrämjande, klimatoro i klassrummen – det är bara några av de ämnen som tas upp i årets späckade Skolspår. Här ges en inblick i skolvardagen såväl som i aktuell forskning. Samtal som berör vilka kunskaper, förmågor och metoder vi behöver odla för att bygga ett samhälle där alla kan, får och vill delta.

Läs mer om årets Lärarspår

Skolledarspåret på årets bokmässa

Förra årets satsning Skolledarspåret återkommer 2022! Att leda när hela samhället är i kris och att vara en närvarande ledare när lärandet och arbetet sker på distans är kanske den största utmaningen skola har präglats av i modern tid. Skolledarspåret sätter ett specifikt fokus på uppdraget som rektor och skolledare och de utmaningar som idag ställs på verksamma inom skolans värld. Här tar du del av verklighetsnära frågor och inspirerande samtal om vad som är avgörande för en framgångsrik skola.

Läs mer om årets Skolledarspår

Läs mer om årets bokmässa på bokmassan.se