Dsc03071  1
Senast uppdaterad

2020-05-18

Bli medlem i Lärarförbundet!

Välkommen till Lärarförbundet, Nordens största lärarförbund med 232 000 medlemmar! Lärarförbundet är den enda organisation som samlar kraften från hela lärarprofessionen.

Gå med idag
– 3 månader kostnadsfritt!

Vi bjuder på första tre månaderna!

Som ny medlem i Lärarförbundet så får du första tre månaderna helt kostnadsfritt. Därefter får du det mest prisvärda medlemskapet i jämförelse med andra fackförbund inom skolområdet. Du betalar som mest 290 kronor i medlemsavgift. För dig som är student är medlemskapet kostnadsfritt under hela studietiden. Bli medlem och bli en del av den starkaste organisationen för lärare och skolledare.

Vi samlar hela lärarprofessionen - från förskola till högskola. Det gör vi för att vi vet att vi är starkare tillsammans. Då får vi rätt saker att hända.

Din arbetsmiljö och lön i fokus

Du ska trivas och må bra på jobbet. Vi tar arbetsmiljön på allvar. Som medlem får du tillgång till våra smarta verktyg för att få koll på din löneutveckling och din arbetstid, läs mer om våra verktyg "Arbetstidskollen" och "Min lön".

Har du frågor om vad som gäller ger vi klara besked. Våra ombud och avdelningar är ditt stöd i vardagen och du kan alltid höra av dig till vår medlemsservice Lärarförbundet Kontakt. Vi lyssnar och ger råd och stöd.

Medlemskapet

Ditt medlemskap ger dig allt från råd, service, inspiration & kurser för din kompetensutveckling. Men också förmåner, rabatter och erbjudanden. Vi vill att ett medlemskap ska skapa de bästa förutsättningarna för dig så att du kan göra ett bra jobb. Hos oss får du kollegialt stöd och yrkesutveckling. Vi ger dig mötesplatser, kurser och inspiration. Välj det som passar dig ur vårt stora utbud - läs mer om medlemskapet och förmånerna här!

Försäkringar, kollektivavtal och juridiskt stöd

Trygghet kan vara många olika saker. Fallskärm om något händer. Kollektivavtalet som ger schyssta spelregler. Att alltid ha någon att fråga. Förmånliga försäkringar som ger trygghet. Men också redskapen för att bli en ännu bättre lärare.