Senast uppdaterad

2022-06-14

Barnets bästa ska alltid komma först

Förskolan är viktig och barnets bästa ska alltid komma först. Men hur kom vi dit vi är nu? Boka in tisdag den 8 november när förskolläraren Christian Eidevald gästar vår inspirationskväll.

Svensk förskola har ett internationellt rykte att vara världens bästa, men samtidigt kommer allt fler rapporter om stress, stora barngrupper och allt högre andel medarbetare som saknar utbildning för att arbeta med barn. Hur kommer det sig att förskollärare är en av de högst sjukskrivna grupperna på hela arbetsmarknaden, samtidigt som många berättar om att det är världens viktigaste och bästa jobb?

Du som arbetar inom förskolan kan se fram emot en intressant inspirationskväll med Christian Eidevald. En kväll då förskolan kommer stå i fokus!

Christian Eidevald är legitimerad förskollärare, fil.dr. i pedagogik, docent i förskoledidaktik och lärarutbildare. Han jobbar idag som forskningsansvarig för Göteborgs stads förskolor där han tillsammans med utvecklingsledare och rektorer, deras chefer och stödavdelningar arbetar med utveckling för stadens förskolor och dess rektorer – alla med mycket olika förutsättningar.

Hur lyckas man?

I sin föreläsning kommer Christian prata om vad man gör för att inte tappa bort sig i beslut, mål och arbetsuppgifter som inte utgår från barnens bästa. Hur man orkar hålla i, hålla ut och ha en tydlig vision och strategier för de målkonflikter som finns och dyker upp i ett långsiktigt och hållbart utvecklingsarbete.

För att lyckas i arbetet måste alla som arbetar i förskola, i möten med barnen, som chefer och som stöd, sträva mot samma mål, för en kultur med barnets bästa i fokus.

Anmäl dig!

Den här föreläsningen erbjuds i två versioner. Delta digitalt eller på plats i Essinge Konferenscenter. Föreläsningen är öppen för alla Sveriges lärare och skolledare.

Datum: tisdag den 8 november
Tid: 18.30-20.00 inklusive frågestund