Press | Other languages | Om webbplatsen | Kontakta oss
Lärarförbundets logotyp.
Startsidan / Lärarförbundet påverkar / Press / Pressmeddelanden / Medlare utsedda i lärarnas avtalsförhandling

Medlare utsedda i lärarnas avtalsförhandling

Lärarförbundet och Lärarnas Riksförbund har tillsammans med Sveriges Kommuner och Landsting kommit överens om Jan Björkman och Christina Rogestam som medlare mellan parterna.

Medling blev aktuellt när båda lärarfacken tackade nej till SKL:s bud den 18 juni. Medlarna är nu utsedda. Jan Björkman, tidigare bl.a. förste vice talman i Riksdagen samt Christina Rogestam, tidigare bl.a. generaldirektör för Invandrarverket och med bred medlingserfarenhet, ska medla mellan SKL och de båda lärarfacken om ett nytt avtal för drygt 180 000 lärare. Medlarna styr nu över den fortsatta processen.

För mer information kontakta respektive parts presstjänst:

SKL, Claes Bertilson, 070-327 78 07
Lärarnas Riksförbund, Zoran Alagic, 070-262 27 00
Lärarförbundet, Jenny Engdahl, 070-363 25 55

Lärarförbundet är Sveriges största lärarorganisation och driver frågor som utvecklar läraryrket och skolan. Lärarförbundet är ett fackligt yrkesförbund med 230 000 medlemmar. De största medlemsgrupperna utgörs av lärare i grund- och gymnasieskolan, förskollärare, fritidspedagoger, skolledare och lärare på högskolan.

Bild i bildspel

- för att se dina medlemsuppgifter och din personliga löneutveckling!

Inloggade medlemmar: 0

Avdelningar

Du hör till lokalavdelningen i den kommun där du jobbar.

Medlemsservice

Kontakt@lararforbundet.se
0770-33 03 03 – öppet vardagar kl. 8:00-17:00.
Förändrade öppettider i påsk.

Klicka för att läsa Eva-Lis Siréns senaste krönika

Vad gäller när jag ...