Press | Other languages | Om webbplatsen | Kontakta oss
Lärarförbundets logotyp.
Startsidan / Lärarförbundet påverkar / Högre lärarlöner

Högre lärarlöner

Om fler ska vilja vara och bli lärare måste lönerna upp. Var med och efterlys politiker som tar ansvar - i varje kommun! Ett ja till lärarna är ett ja till eleverna och framtiden.

Om högre lärarlöner i medierna

Tidningar, radio och tv uppmärksammar förstås Lärarförbundets arbete för högre löner till lärarna.

Fler i media

Läs och sprid fakta om lärarlöner

Sprid fakta om lärarlöner på Twitter och FacebookÄr lärarlönerna verkligen så låga? Ja. Läs "13 fakta som gör ont" och sprid dem!

Beställ kampanjmaterial

Boken Klokt om högre lärarlöner

Flygblad, affischer, dekaler, citatboken "Klokt om högre lärarlöner"... beställ material som du kan använda när du vill påverka såväl politiker som allmänhet.

Följ lönedebatten på Facebook och Twitter

På Twitter och Lärarförbundets Facebook-sida fortsätter vi diskussionerna om lönen för samtliga lärargrupper. Delta du också!

Lönebloggen

Mathias Åström

Följ debatten om lärarlöner och lärarnas avtalsrörelse. Bloggare: Mathias Åström, Lärarförbundets förhandlingschef.

Kommunpolitiker uppvaktas

Lärarförbundet i Sundbyberg uppvaktar lokalpolitikerNu sätts 2013 års lärarlöner runt om i kommunerna. Många av Lärarförbundets lokalavdelningar har uppvaktat sina politiker och skrivit debattartiklar och insändare i lokaltidningarna. Budskapet är att kommunerna måste ta sitt ansvar och se till att lärarnas löner höjs mer än andras 2013.

Perspektiv på lärarlöner

LönerapportMan kan se på lön på många olika sätt. I Lärarförbundets rapportserie Perspektiv på lärarlöner tittar vi på svenska lärares löner utifrån olika synvinklar.

Sprid citaten om lärarlöner

Upphittat

Många håller med oss om att lärarnas lönerna måste upp. Läs vilka - och sprid citaten!

Därför ska lönerna höjas!

Vi efterlyser politiskt mod att prioritera högre löner. Inte bara med tanke på lärarna – utan för elevernas, och allas vår skull.

- för att se dina medlemsuppgifter och din personliga löneutveckling!

Inloggade medlemmar: 81

Avdelningar

Du hör till lokalavdelningen i den kommun där du jobbar.

Medlemsservice

Kontakt@lararforbundet.se
0770-33 03 03 – öppet vardagar kl. 8:00-17:00.
Här finns kontaktuppgifter

Klicka för att läsa Eva-Lis Siréns senaste krönika