Press | Other languages | Om webbplatsen | Kontakta oss
Lärarförbundets logotyp.

Lärarkvällarna

För att som lärare vara på topp i ett utmanande yrke kan du behöva ny kunskap och bli inspirerad till en enklare, roligare och mer givande lärarvardag! Lärarkvällarna är kostnadsfria och vänder sig till alla lärare, även till dig som inte är medlem, och arrangeras i hela landet två gånger per år. Föreläsningarna går att följa i direkt på webben eller i efterhand på Lärarkanalen.

Se föreläsningarna: Stärk eleven i utvecklingssamtalet

Under Lärarkvällarna i mars 2014 var temat utvecklingssamtal. Se de inspirerande föreläsningarna på Lärarkanalen.

Hitta elevens styrkor genom samtal

John SteinbergFöräldrar och lärare har ett gemensamt uppdrag att hitta och utveckla barns och ungdomars styrkor, talanger, lärstilar och lärstrategier. Hur kan man som lärare arbeta med detta förhållningssätt – och hur får man med sig föräldrarna? Om detta talar John Steinberg i sin föreläsning.

Upptäck din roll i utvecklingssamtalet

Gunilla GranathEtt utvecklings- samtal har alltid ett syfte. För läraren är det att göra klart för barn och föräldrar hur eleven på bästa sätt kan utvecklas och nå målen, men även att kunna bli sitt ”bästa jag”. Frågan är då: vad är elevens bästa, bortsett från höga betyg? Detta tar Gunilla Granath upp i sin föreläsning.

- för att se dina medlemsuppgifter och din personliga löneutveckling!

Inloggade medlemmar: 84

Avdelningar

Du hör till lokalavdelningen i den kommun där du jobbar.

Medlemsservice

Kontakt@lararforbundet.se
0770-33 03 03 – öppet vardagar kl. 8:00-17:00.
Förändrade öppettider i påsk.

Klicka för att läsa Eva-Lis Siréns senaste krönika

Vad gäller när jag ...