Press | Other languages | Om webbplatsen | Kontakta oss
Lärarförbundets logotyp.

Innehåll

Lärare i särskolan

På den här sidan har vi samlat genvägar till information som kan vara intressant för just dig som är lärare i särskolan.

Länkar till skolformsnämnd och ämnesråd

Ledamöterna i råden och nämnderna är medlemmar som representerar sin skolform eller sitt ämnesområde i skolan.

Använd lönestatistiken!

För dig som är lärare inom särskolan är Lärarförbundets lönestatistik ett viktigt instrument när du förbereder dig inför lönesamtalet.

Läs chatten om särskolan och behörighet

Lars Svensson, Ann-Christin Larsson

Hur blir det med behörighet i särskolan? Läs frågor och svar från chatten med Lärarförbundets experter Lars Svensson och Ann-Christin Larsson.

Anmäl dig hos Lärarfortbildning.

Kurser för dig som jobbar i särskolan

Lärarfortbildning har två kurser för dig som arbetar i särskolan. Kursen Läs och skriv i särskolan - att undervisa utan omvägar utgår ifrån de framgångsfaktorer som gör att eleverna lyckas med att lära sig skriva och läsa. Bedömning i särskolan - när Lgr11 skärper kraven vänder sig till lärare som vill förbättra elevers lärande, genom att använda bedömning som ett pedagogiskt verktyg. Läs mer och anmäl dig hos Lärarfortbildning!

Din medlemstidning:

Lärarförbundets tidning för specialundervisning.

- för att se dina medlemsuppgifter och din personliga löneutveckling!

Inloggade medlemmar: 125

Avdelningar

Du hör till lokalavdelningen i den kommun där du jobbar.